شناسه خبر : 106448
تاریخ انتشار : 1401/06/14 15:40
ادعای رویترز: لیز تراس، نخست‌وزیر جدید انگلیس می‌شود

ادعای رویترز: لیز تراس، نخست‌وزیر جدید انگلیس می‌شود

خبرگزاری انگلیسی با اشاره به اقبال اعضای حزب محافظه‌کار به وزیر خارجه این کشور برای تکیه‌زدن بر کرسی نخست‌وزیری، نوشت که در این صورت او چهارمین نخست‌وزیر این حزب از سال 2015 خواهد بود.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: بعد از چند هفته رأی‌گیری از اعضای حزب محافظه‌کار انگلیس برای انتخاب نخست‌وزیر جدید این کشور از بین دو نامزد - لیز تراس، وزیر خارجه کنونی و ریشی سوناک، نماینده مجلس عوام - اکنون گفته می‌شود تراس در آستانه ورود به ساختمان شماره ۱۰ خیابان داونینگ است.

خبرگزاری «رویترز» امروز (دوشنبه) در گزارشی مدعس شده است که انتظار می‌رود تراس تا ساعاتی دیگر به‌عنوان رهبر حزب محافظه‌کار و نخست‌وزیر جدید انگلیس انتخاب شود و او باید آماده باشد تا کشوری را تحت هدایت بگیرد که با رکود، بحران گرانی و هزینه معیشت و همچنین ناآرامی‌های صنعت مواجه است.

در این گزارش آمده است: «بعد از هفته‌ها رقابت درون حزبی تفرقه‌افکنانه و تند که تراس و سوناک را در مقابل هم قرار داد، ساعت ۱۱:۳۰ امروز (ساعت ۱۶ به وقت ایران) فرایند تودیع بوریس جانسون از قدرت آغاز می‌شود. او بعد از ماه‌ها رسوایی، در جولای سال جاری مجبور به استعفاء شد».

رویترز درباره فرآیند انتخاب نخست‌وزیر جدید انگلیس توضیح داد که بعد از اعلام رأی تمام اعضاب حزب محافظه‌کار در سراسر بریتانیا (شامل انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی) درباره نامزد مورد نظر خود برای تصدی سمت نخست‌وزیری، فرد پیروز در روز سه‌شنبه به اسکاتلند می‌رود تا با «الیزابت دوم» ملکه انگلیس دیدار و توسط او مأمور تشکیل دولت شود.

تراس ۴۷ ساله، که مدت‌ها قبل از استعفای جانسون از نخست‌وزیری، به‌عنوان جایگزین بالقوه او در نظر گرفته می‌شد، در صورت اینکه امروز سکان‌دار هدایت انگلیس شود، چهارمین نخست‌وزیر این کشور از حزب محافظه‌کار از زمان انتخابات سال ۲۰۱۵ خواهد بود.

این خبرگزاری انگلیسی نوشت: «انگلیس طی این دوره هفت ساله، از بحرانی به بحران دیگر رفت و اکنون با چیزی مواجه است که به‌عنوان طولانی‌ترین رکود اقتصادی در پی تورم سرسام‌آور اخیر توصیف می‌شود. وزیر خارجه کنونی انگلیس وعده داده که بحران هزینه معیشت بریتانیا را کاهش دهد و گفته که در عرض یک هفته برنامه‌ای برای مقابله با قیمت حامل‌های انرژی و تأمین منابع سوختی برای آینده ارائه کند».

پیش از این، نظرسنجی مؤسسه «آپینیوم» از اعضای حزب‌ محافظه‌کار انگلیس نشان داده بود تراس با اختلاف ۲۲ درصدی از رقیب خود جلوتر است.


رویترز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی