شناسه خبر : 106442
تاریخ انتشار : 1401/06/14 14:17
پوتین ممنوعیت 100 ساله چاپ کتاب‌های اسلامی را لغو کرد

پوتین ممنوعیت 100 ساله چاپ کتاب‌های اسلامی را لغو کرد

رئیس‌جمهوری روسیه، طی فرمانی که روز یکشنبه (13 شهریور) صادر شد، ممنوعیت 100 ساله ترجمه، چاپ و توزیع تمامی کتاب‌های اسلامی از جمله «صحیح بخاری» را لغو کرد.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: «لنین»، رهبر اتحاد جماهیر شوروی، در سال ۱۹۲۱ ترجمه، چاپ و پخش کتاب‌های دین اسلام در فهرست سیاه قرار داده بود.

ولادیمیر پوتین در این فرمان تازه، ترجمه و چاپ «صحیح بخاری» به زبان روسی و نیز توزیع رایگان آن را مجاز کرده است.


 

صحیح بخاری که در ۹۷ جلد و سه هزار و ۴۵۰ باب تدوین شده است و شمار احادیث آن به چهار هزار می‌رسد، از معتبرترین کتاب‌های دینی اهل سنت به شمار می‌رود.

این در حالی است که جنگ میان حکومت اوکراین و روسیه از چندین ماه پیش ادامه دارد و تعداد زیادی از مسلمانان چچنی و داغستانی در کنار سربازان روس با نیروهای اوکراینی که از حمایت غرب و ایالات متحده آمریکا برخوردارند، می‌جنگند.

در همین زمینه یک تحلیلگر مسائل سیاسی، به ایندیپندنت گفت که پوتین لغو ممنوعیت نشر کتاب‌های دینی مسلمانان را به عنوان حربه‌ای ضد غرب و آمریکا به کار خواهد گرفت.

به گفته او "در حال حاضر صدها جنگجوی چچنی و داغستانی در اوکراین با روحیه‌ای جهادی علیه غرب و ایالات متحده آمریکا می‌جنگند و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، می‌خواهد به غربی‌ها و آمریکا نشان دهد نه‌تنها از اسلام‌هراسی حمایت نمی‌کند بلکه با حمایت مسلمانان علیه آن‌ها می‌جنگد."


خبرگزاری تاس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی