شناسه خبر : 105351
تاریخ انتشار : 1401/06/12 14:35
دادستان کل کشور: به سارقان مسلح مرخصی داده نشود

دادستان کل کشور: به سارقان مسلح مرخصی داده نشود

دادستان کل کشور در بخشنامه‌ای به روسای دادگستری و دادستان‌ها اعلام کرد که به هیچ عنوان به سارقان به عنف، مقرون به آزار و مسلحانه و دارای سابقه سرقت مرخصی داده نشود.

نورنیوز - گروه فرهنگ و جامعه: با توجه با تأکیدات و دستورات رئیس قوه قضائیه به دادستان کل کشور جهت تشکیل ستادی ویژه برای مقابله با سرقت‌های خشن و زورگیری‌ها، حجت‌الاسلام و المسلمین «مجمد جعفر منتظری»، دادستان کل کشور در نامه ای خطاب به روسای دادگستری و دادستان های سراسر کشور درباره نحوه برخورد و رسیدگی به پرونده های سرقت های همراه با بکارگیری سلاح سرد و گرم، دستوراتی صادر کرد.

در بخشنامه دادستان کل کشور آمده است، در مراکز استان‌ها و یا شهرستان‌هایی که اینگونه حوادث اتفاق می‌افتد، لازم است شعب ویژه رسیدگی به این نوع پرونده‌ها در دادسرا و دادگاه بدوی و تجدیدنظر تشکیل و اسامی قضات به همراه شماره تلفن آنان به این دادستانی ارسال شود.

منتظری در این بخشنامه تأکید کرد که از ضابطین مؤکداً خواسته شود کلیه پرونده‌های دارای عناوین فوق را در اسرع وقت به دادسرا ارسال و در مواردی که تحقیقات و جمع آوری ادله به آنان ارجاع شده با قید فوریت تکمیل و به دادسرا اعاده نمایند.

دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه رسیدگی به این پرونده‌ها در دادسرا و دادگاه در اسرع وقت و با قاطعیت کامل به عمل آید، به روسای دادگستری و دادستان‌های سراسر کشور اعلام کرد که غالباً این نوع اقدامات و سرقت‌های توأم با خشونت و به کارگیری سلاح، مشمول ماده ۲۷۹ قانون مجازات اسلامی (محاربه) خواهد بود؛ لذا ضروری است تأمین کیفری از نوع قرار بازداشت موقت صادر گردد.

در بخشی از این بخشنامه آمده است در صورت لزوم، از ظرفیت نیروهای بسیج در اینگونه موارد نیز استفاده شود و از نیروهای انتظامی و اطلاعاتی حمایت جدی بعمل آید.

دادستان کل کشور در بخشی از این بخشنامه به روسای دادگستری و دادستان‌ها اعلام کرد که به هیچ عنوان به سارقان به عنف، مقرون به آزار و مسلحانه و دارای سابقه سرقت مرخصی داده نشود، همچنین برای محکومین و مجرمین حرفه‌ای و سابقه‌دار (کیف قاپ، به عنف، مسلحانه و مقرون به آزار) پیشنهاد عفو داده نشود.

دادستان کل کشور همچنین تأکید کرد که نسبت به اجرای احکام صادره در خصوص پرونده‌های سرقت (اعم از غیابی و حضوری) اقدام عاجل به عمل آید.


ایسنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی