شناسه خبر : 105323
تاریخ انتشار : 1401/06/11 20:29
حضور نمایندگان آیت‌الله سیستانی در مجلس ترحیم جان باختگان حوادث اخیر عراق

حضور نمایندگان آیت‌الله سیستانی در مجلس ترحیم جان باختگان حوادث اخیر عراق

درپی درگیری‌های اخیر در عراق مجلس ترحیمی در نجف اشرف برگزار شد و نمایندگان آیت‌الله سیستانی در این مجلس حضور یافتند.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: «آیت الله سید علی سیستانی» مرجعیت عالی‌قدر شیعیان در عراق هیأتی را به نمایندگی از خود برای شرکت در مراسم ترحیم جان باختگان حوادث اخیر که در نجف اشرف برگزار شده، فرستاد.

«محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق روز گذشته (چهارشنبه) به احترام ارواح کشته شدگان تظاهرکنندگان و نیرو‌های امنیتی که قربانی حوادث دو روز گذشته این کشور شدند، ۳ روز عزا در پارلمان اعلام کرد.

سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) روز چهارشنبه در بیانیه‌ای ضمن تسلیت کشته شدن تعدادی از مردم این کشور در حوادث اخیر، اعلام کرد: «در آستانه اربعین امام حسین و خاندان پاکش (علیهم السلام) هستیم. کسانی که ضامن اساسی بسیج مردمی و همه مواضع دلاوری، وفاداری و فداکاری، مکتب اسلام، برنامه روش قرآن و عترت پاک (علیهم السلام) هستند.»

در این بیانیه آمده است: «ما با دلی اندوهناک در برابر پیروان اباعبدالله الحسین (علیه السلام) که در حوادث اخیر به شهادت رسیدند، قرار داریم. وقایع اخیر با آگاهی رهبری صدر و بقیه رهبران عراق به پایان رسید، و ما با همه مردم عراق جدید عهد می‌بندیم.»

بسیج مردمی عراق اعلام کرد: «در این مناسبت دردناک، الحشد الشعبی مجلس ترحیمی برای همه شهدای حادثه اخیر برگزار می‌کند. این مراسم جمعه هفته آینده از ساعت ۴ تا ۷ عصر (به وقت محلی) در مسجد الخدیری برگزار می‌شود.»



 


نورنیوز
اخبار مرتبط



نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی