شناسه خبر : 105289
تاریخ انتشار : 1401/06/10 14:15
افزایش مجدد قیمت‌ کالاها در خرده‌فروشی‌های انگلیس

کنسرسیوم خرده‌فروشی انگلیس گزارش داد؛

افزایش مجدد قیمت‌ کالاها در خرده‌فروشی‌های انگلیس

طبق آمارهای ارائه شده توسط کنسرسیوم خرده‌فروشی انگلیس افزایش قیمت کالاها موجب فشار بر اقشار مختلف جامعه در ماه‌های آینده خواهد شد.

نورنیوز - گروه اقتصادی: موسسه تحقیقاتی نیلسن انگلیس با استناد به داده‌های کنسرسیوم خرده‌فروشی بریتانیا (BRC) روز چهارشنبه طی گزارشی از افزایش قیمت‌ها در فروشگاه‌های این کشور خبر داد. طبق این داده‌ها در ماه آگوست قیمت‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۱ درصد افزایش یافته است که بالاترین نرخ رشد از سال ۲۰۰۵میلادی را به ثبت رسانده است.

طبق این گزارش قیمت مواد غذایی با سریع‌ترین نرخ رشد از سال ۲۰۰۸ تا کنون بیش از ۹.۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. قیمت مواد غذایی نسبت به آگوست گذشته ۱۰.۵ درصد بالاتر از ۸ درصد افزایش ثبت شده در ماه جولای بود و محصولاتی مانند شیر و مارگارین بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بر اساس گزارش دفتر آمار ملی بریتانیا (ONS)، افزایش قیمت مواد غذایی یکی از عوامل کلیدی تورم است که در ماه جولای به ۱۰.۱ درصد افزایش یافت. برخی از تحلیلگران هشدار می دهند که در صورت ادامه رشد قیمت انرژی، ممکن است سال آینده از ۱۸ و حتی ۲۲ درصد فراتر رود.

به گفته «هلن دیکنسون»، مدیر اجرایی کنسرسیوم خرده‌فروشی بریتانیا، چشم انداز بازار کالاها و مواد غذایی هم برای مصرف کنندگان و هم برای خرده فروشان تیره و تار است. او گفت: کسب‌وکارها احتمالاً از طریق تخفیف به گروه‌های آسیب‌پذیر، گسترش دامنه‌های ارزش، تثبیت قیمت اقلام ضروری، و افزایش دستمزد کارکنان از مشتریان حمایت می‌کنند ولی تا حدودی می‌توانند از عهده هزینه‌ها برآیند.

کاهش بیشتر درآمدهای و افزایش مجدد هزینه‌های معیشتی کارشناسان اقتصادی انتظار دارند سه ماهه آخر سال جاری فشارهای مضاعفی بر خانوارهای انگلیس وارد شود.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی