شناسه خبر : 105275
تاریخ انتشار : 1401/06/10 10:21
غریب‌آبادی: ایران هیچ جای امنی برای تروریست‌ها در جهان باقی نمی‌گذارد

غریب‌آبادی: ایران هیچ جای امنی برای تروریست‌ها در جهان باقی نمی‌گذارد

معاون امور بین الملل قوه قضائیه، گفت: گروهک‌های تروریستی را در تمام دنیا مورد تعقیب قرار داده و هیچ جای دنیا برای این گروهک‌ها امن نخواهد بود.

نورنیوز - گروه فرهنگ و جامعه: «کاظم غریب آبادی»، که در سفری یک‌روزه به استان قزوین سفر کرده بود، در همایش «بررسی ابعاد حقوقی جنایات دولت تروریست ایالات متحده آمریکا علیه مردم ایران»، اظهار کرد: هرچه درخصوص جنایت‌های آمریکا علیه ملت و دولت ایران و سایر کشورها و نظام ها صحبت کنیم، کم است زیرا تبیین جنایات رژیم آمریکا از مهمترین ابعاد جهاد تبیینی به فرموده مقام معظم رهبری است، بنابراین نه تنها در درون ایران، بلکه باید پرچم دار تبیین جنایات آمریکا و پیگیر «حقوقی، سیاسی و قضایی» این جنایات در عرصه بین‌المللی باشیم.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه با بیان اینکه رژیم آمریکا خود را از مدعیان حقوق بشر معرفی می کند، افزود: حقوق بشر پدیده‌ای نوین در جامعه بین‌المللی پس از ۲ جنگ جهانی است که میلیون ها انسان بی‌گناه جان خود را از دست دادند و آمریکایی‌ها و غربی‌ها به این نتیجه رسیدند تا پدیده‌ای به نام حقوق بشر ایجاد کنند.

او ادامه داد: ای کاش این کار آمریکا و غرب با پشیمانی از جنایات مرتکبه بود و به این نتیجه می‌رسیدند که مردم هم حق و حقوقی دارند اما آنها درسی از کشتار انسان‌های بی گناه نگرفته و حقوق بشر را به عنوان ابزار سیاسی ابداع کردند.

غریب‌آبادی با بیان اینکه ایران موافق حقوق بشر و موافق حمایت از حقوق ملت‌ها است، تصریح کرد: حقوق بشر ریشه در ادیان الهی به ویژه دین مبین اسلام دارد.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره اینکه آمریکا از حقوق بشر استفاده سیاسی و ابزاری می کند، گفت: این امر منجر شده تا مردم بی گناه از حقوق بشری که باید از حقوق آنها دفاع کند، رنج ببرند، زیرا مدعیان حقوق بشر خود بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند.

او با اشاره به جنایات علیه بشریت توسط آمریکا اظهار کرد: آمریکا تنها دشمن مردم ایران نیست، بلکه خصم جامعه بین‌المللی است و هیچ نقطه‌ای از جهان را سراغ ندارید که آمریکا در آنجا خوی استکباری و استعماری خود را دنبال نکرده باشد.

غریب‌آبادی تأکید کرد: آمریکا بزرگترین متجاوز و اشغالگر در عرصه جهانی است، در ویتنام ۴ و نیم میلیون نفر و در عراق ۲ میلیون نفر توسط آمریکا کشته شده اند زیرا جان انسان‌های بی گناه و کودکان کوچکترین ارزشی برای آنها ندارد و صحبت از حقوق بشر توسط آمریکا مضحک است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه در ادامه بیان کرد: بیش از ۲۰۰ هزار نفر در کشورهای پیرامونی آمریکا مانند کوبا و برخی کشورهای دیگر در اثر تجاوزات آمریکا جان خود را از دست داده و ۷۰ هزار نفر نیز در کشور افغانستان توسط آمریکایی ها کشته شده اند.

او افزود: در اثر استفاده آمریکا از پهپادها در کشورهای مختلف، هزاران نفر جان خود را از دست داده‌اند و این گوشه‌ای از حقوق بشر رژیم آمریکا است.

غریب‌آبادی با اشاره به حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی، یادآور شد: تاکنون ۷۰ قطعنامه در سازمان‌های بین‌المللی توسط آمریکا وتو شده و آمریکا تمام قد پشت جنایات رژیم صهیونستی قرار گرفته است.

دبیر ستاد حقوق بشر همچنین گفت: آمریکا مدعی پرچم داری در حوزه حقوق زنان است، این در حالی است که اخیراً گزارشی منتشر شده که بر اساس آن بیش از ۵۰۰ هزار شکایت زنان ارتش آمریکا در زمینه تعرض به ثبت رسیده اما رسیدگی نشده است و علاوه بر این هر ساله، یک هزار و ۸۰۰ نفر از زنان در جامعه آمریکا به قتل می‌رسند.

او با اعلام اینکه بیش از ۷۰ درصد زنان آمریکایی خشونت جسمی، فیزیکی و جنسی را تجربه کرده‌اند، افزود: با این وجود آمریکا ادعای پرچم داری دفاع از حقوق زنان را دارد؛ آمریکا به هیچ وجه صلاحیت پرچم داری در هیچ حوزه حقوق بشر را ندارد.

غریب‌آبادی با اشاره به جنایات آمریکا علیه ملت و کشور ایران، ادامه داد: فهرست جنایات آمریکا طولانی است، وجود، ۱۳ هزار شهید شیمیایی و ۱۰۰ هزار جانباز شیمیایی و خسارات مادی و معنوی ناشی از جنگ تحمیلی، شهدا و جانبازان مستقیم متوجه آمریکا است.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به تحریم یکجانبه آمریکا علیه ۳۰ کشور که جمهوری اسلامی در صدر آن است، اضافه کرد: این تحریم‌ها مغایر حقوق بین‌الملل و حقوق بشر است زیرا بر اثر تحریم ها و عدم دسترسی به تجهیزات پزشکی مورد نیاز و داروها در دوران شیوع بیماری کرونا تعدادی از مردم جان خود را از دست دادند که آمریکا به صورت مستقیم مقصر و مسئول آن است.

او با اشاره به خسارات بالای مالی و انسانی تحریم‌های آمریکا علیه ایران بیان کرد: اینان چگونه با ادعای دفاع از حقوق مردم ایران انتقادات حقوق بشری علیه کشور ایران راه می اندازند، در حالی که به طور گسترده حقوق بشر همین مردم را نقض می کنند.

غریب‌آبادی در ادامه گفت: اگر می‌خواهید از حقوق ملت ایران دفاع کنید، باید تحریم‌ها را بردارید، در حالی که ده‌ها نفر از ایرانیان بی گناه در خارج از کشور به بهانه دور زدن تحریم‌ها دستگیر شدند که تعدادی از آنها در زندان‌های آمریکا هستند و درخواست ما آزادی این انسان‌های بی‌گناه است. غریب‌آبادی در همین چارچوب خواهان آزادی هرچه سریعتر این انسان‌های بی‌گناه و پایان دادن به گروگان‌گیری توسط آمریکا شد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه تصریح کرد: ما بیش از ۱۷ هزار نفر انسان بی‌گناه قربانی تروریسم داریم. گروهک‌های تروریستی با حمایت رژیم آمریکا و برخی کشورهای غربی و اسرائیل ایجاد شده‌ و در آمریکا و اروپا مستقر هستند. گروهک‌های تروریستی را در تمام دنیا مورد تعقیب قرار داده و هیچ جای دنیا برای این گروهک‌ها امن نخواهد بود و جمهوری اسلامی برای مقابله با این گروهک‌های تروریستی مستحکم ایستاده است.

غریب‌آبادی افزود: ترور شهید حاج قاسم سلیمانی، لکه ننگ و جنایت بزرگی در کارنامه سیاه آمریکاست. برخی مقامات آمریکایی خودشان به این ترور اعتراف کردند و با این اقدام خود، مصونیت خود را زیر سوال بردند و مسئولیت بین‌المللی آنان محرز است. این مجرمان در پیشگاه عدالت محاکمه خواهند شد.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان تأکید کرد: تمامی کسانی که در این ترور دخالت داشتند باید محاکمه شوند و نظام قضایی عراق نیز باید کار خود را در این زمینه به سرانجام برساند.

غریب‌آبادی همچنین یادآور شد: باید رسیدگی به جنایات آمریکا را از درون محاکم قضایی خود شروع کنیم. بر همین اساس، پیشنهاد ایجاد مجتمع ویژه قضایی امور بین‌المللی را داده‌ایم تا نظام قضایی بتواند با تمرکز بیشتر و به‌طور تخصصی به پرونده‌های مربوط به نقض حقوق ایران و ایرانیان رسیدگی کند.


معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر
اخبار مرتبط







نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی