شناسه خبر : 105271
تاریخ انتشار : 1401/06/10 09:29
مقامات جمهوری آذربایجان و ارمنستان در بروکسل دیدار کردند

مقامات جمهوری آذربایجان و ارمنستان در بروکسل دیدار کردند

در نشست سه جانبه جمهوری آذربایجان، ارمنستان و شورای اروپا بر تهیه پیش نویس صلح تاکید شد.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: چهارمین دیدار سه جانبه «الهام علی‌اف» رئیس جمهور آذربایجان، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان و «شارل میشل» رئیس شورای اتحادیه اروپا در بروکسل برگزار شد.

در نشست سه جانبه جمهوری آذربایجان، ارمنستان و شورای اروپا بر تهیه پیش نویس صلح تأکید شد.

رئیس شورای اتحادیه اروپا پس از این نشست و گفتگوی سه جانبه در کنفرانس مطبوعاتی از فرصت یک ماهه دیدار وزرای خارجی جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبر داد و گفت: امروز در خصوص تسریع فرآیند پیمان صلح میان دو کشور که نظامبخش روابط میان دو کشور است توافق کردیم و به وزرای امور خارجه سپردیم تا در مدت زمان یک ماه برای تهیه پیش نویس دیدار داشته باشند.

شارل میشل افزود: ما آخرین حوادث قفقاز جنوبی و روابط دو کشور با اتحادیه اروپا را مورد مذاکره قرار دادیم و گفتگوی سازنده‌ای در حال برگزاری است و هر آنچه را که در دستور کار است بررسی کردیم.

بر اساس این گزارش رئیس شورای اتحادیه اروپا با اشاره محتوای مذاکرات گفت: همچنین امروز در خصوص مسائل بشردوستانه، مین زدایی، سرنوشت زندانیان، مفقودین و تعیین حدود مرزی و تأمین ثبات گفتگو‌های مفصلی انجام شد.

او تصریح کرد: همچنین توافق کردیم نشست بعدی کمیسیون تعیین حدود مرزی در ماه نوامبر در بروکسل برگزار شود. در خصوص گشایش خطوط حمل و نقل تبادل نظر کردیم. معتقد هستیم آماده کردن مردم دو کشور برای صلح پایدار و بلند مدت ضروری است. قرار شد در پایان ماه نوامبر بار دیگر ملاقات کنیم.


صداوسیما
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی