شناسه خبر : 104255
تاریخ انتشار : 1401/06/09 15:20
کارکنان پست سلطنتی انگلیس اعتصاب کردند

کارکنان پست سلطنتی انگلیس اعتصاب کردند

iمزمان با نرخ دورقمی تورم در انگلیس و اعتصاب‌ها بر سر افزایش دستمزد در این کشور، 115 هزار نفر از کارکنان بزرگ‌ترین شرکت پستی انگلیس امروز برای چندمین بار به خیابان‌ها آمدند.

نورنیوز گروه اقتصاد: همزمان با دورقمی شدن نرخ تورم در انگلیس و اعتصاب‌ اصناف بر سر افزایش دستمزد در این کشور، ۱۱۵ هزار نفر از کارکنان بزرگ‌ترین شرکت پستی انگلیس امروز برای چندمین بار دست از کار کشیده و به خیابان‌ها آمدند.

قرار است اعتصاب کارکنان شرکت پست سلطنتی انگلیس (رویال میل) که به گفته اتحادیه کارگران ارتباطات (CWU) بزرگترین اعتصاب از سال ۲۰۰۹ میلادی است هفته آینده نیز در روزهای ۸ و ۹ سپتامبر (۱۷ و ۱۸ شهریور) ادامه پیدا کند.

در این راستا،‌ هفته گذشته نیز بیش از ۱۱۵ هزار کارگر شرکت پست «رویال مِیل» دست به اعتصابی چهار روزه زده بودند.

«اندی فیوری»، معاون دبیر اتحادیه کارکنان ارتباطات (CWU) گفت: آنچه اعضای این اتحادیه را بیش از هر چیز عصبانی می‌کند، این است که مدیران مجموعه درحالی که درخواست افزایش دستمزد کارگران و کارکنان را رد می‌کنند، همچنان پاداش‌هایی برای خود در نظر می گیرند.

بنابراین گزارش به دنبال اعتصاب‌های پیشین، مدیران رویال میل افزایش حقوق از ۳ به ۵ درصد را پیشنهاد دادند که اتحادیه آن‌ را رد کرد.

فیوری با ابراز امیدواری به اینکه با ادامه اعتصاب‌ها افزایش دستمزد از ۵ درصد فراتر رود، افزود: این مقدار افزایش اصلا کافی نیست.

او خاطر نشان کرد: با خبرهای ناخوشایندی که این روزها از تورم دورقمی و بحران انرژی شنیده‌ می‌شود، اکنون بیشتر از همیشه لازم است که دستمزدی عادلانه پرداخت شود.

«تری پولینگر»، معاون دبیر کل اتحادیه کارکنان ارتباطات نیز تأکید کرد: تازمانی که مقدار افزایش مورد قبول اتحادیه تأیید نشود، اعتراض‌ها ادامه خواهد داشت.

یک سخنگوی شرکت پست رویال میل گفت: اقدام‌های خودمحورانه اتحادیه، امنیت شغلی کارکنان مجموعه را به خطر می‌اندازد و اقدام برای افزایش دستمزدها را نیز دشوارتر می‌کند.

او افزود: شرکت روزانه یک میلیون پوند ضرر متحمل می‌شود و اعتصاب کارکنان تنها شرایط را وخیم‌تر و آینده رویال میل را مبهم‌تر می‌کند.

در روزهای گذشته نیز در اعتراض به دستمزدها رانندگان اتوبوس‌ در بخش‌هایی از غرب لندن به مدت ۴۸ ساعت اعتصاب کردند که ۶۳ مسیر اتوبوس در لندن و همچنین بخش‌هایی از منطقه ساری را تحت تأثیر قرار داد.

دوره نخست اعتصاب پاکبان‌های اسکاتلند نیز به تازگی به پایان رسیده که بر اثر آن خیابان‌های اسکاتلند را  زباله و بوی ناخوشایند آن فراگرفت.

اعتصاب‌های کارگران به دستمزد در سراسر انگلیس در پی تورم فزاینده در این کشور و بحران اقتصادی ناشی از آن، شکل گرفته‌ است. گفته می‌شود کارکنان دیگر بخش‌های صنایع انگلیس شامل کارکنان بندرها و فرودگاه‌ها همچنین وکیلان، آموزگاران، پرستاران و آتش نشانان نیز در سال جاری قصد اعتصاب یا اقدام صنفی دارند.

وضعیت بحرانی اقتصاد در انگلیس به حدی است که بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس به تازگی درباره نرخ بالای تورم و رشد سریع هزینه‌های زندگی و بهای انرژی در این کشور گفت: ماه‌های آتی شرایط سخت و شاید بسیار دشوار خواهد بود. قبوض انرژی انگلیسی‌ها را «نقره‌داغ» می‌کند.

به گزارش شبکه خبری انگلیسی «بی‌بی‌سی» هزینه‌های بالای زندگی ناشی از افزایش قیمت انرژی در انگلیس صاحبان کسب و کار را مجبور به بستن درها و تعطیلی مغازه های خود کرده است.


دیلی میل
اخبار مرتبط




نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی