شناسه خبر : 104179
تاریخ انتشار : 1401/06/07 22:30
چارچوب هماهنگی جریان صدر را به بازگشت به میز مذاکره دعوت کرد

چارچوب هماهنگی جریان صدر را به بازگشت به میز مذاکره دعوت کرد

چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه ضمن تأسف بار خواندن حمله به نهاد حکومت در کشور، از جریان صدر خواست که به میز مذاکره برگردد.

نورنیوز - گروه سیاست: چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه ضمن تأسف بار خواندن حمله به نهاد حکومت در کشور، از جریان صدر خواست که به میز مذاکره برگردد.

چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه در بیانیه رسمی خود تأکید کرده که ملت عراق تحولات جاری به خصوص تظاهرات و تحصن هواداران جریان صدر در ساختمان مجلس و شماری از دیگر ساختمان‌های دولتی را که به حد یورش به نمادهای حاکمیت از جمله دستگاه قضایی و کاخ دولت و مقر نخست‌وزیری و حمله به نهادهای حکومتی و تعطیل کردن آنها رسیده را با نگرانی فراوان پیگیری می‌کند.

این بیانیه حملات امروز به شماری از نهادهای حکومتی را تأسف‌بار خوانده و بر حمایت کامل از نهاد حکومت تأکید کرده و افزوده که نمی‌توان در برابر چنین وضعیتی بی‌طرفی پیشه کرد.

چارچوب هماهنگی از دولت و نهادهای امنیتی خواسته که به مسئولیت ملی خود در حفاظت از نهاد حکومت و اموال عمومی و خصوصی عمل کنند.

در این بیانیه همچنین از فعالان دینی و سیاسی و اجتماعی خواسته شده که برای دفع فتنه وارد عمل شوند و منطق عقل و گفتگو را تقدم بخشند و مانع از ریخته شدن خون‌های بیشتر و آشوب در کشور شوند و هر طرفی را که در ایجاد تنش و التهاب نقش دارد با مسئولیتش مواجه کنند و راه‌حل‌های عملی و واقع‌بینانه بر اساس قانون اساسی و اصل گفتگو برای رسیدن به نتایج فوری پیشنهاد کنند.

چارچوب هماهنگی همچنین از سران و هواداران جریان صدر خواسته که به میز مذاکره برگردند و در کنار برادرانشان برای رسیدن به تفاهم جهت ترسیم نقشه راه روشنی بر اساس قانون و تحقق منافع ملی تلاش کنند.


نورنیوز
اخبار مرتبط







نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی