شناسه خبر : 104151
تاریخ انتشار : 1401/06/07 15:59
تقویت روابط ایران و جمهوری آذربایجان

پاک‌آیین مطرح کرد؛

تقویت روابط ایران و جمهوری آذربایجان

سفیر سابق ایران در کشور جمهوری آذربایجان گفت: سیاست دولت سیزدهم تقویت روابط با کشور‌های همسایه است و دولت آذربایجان نیز افزایش همکاری با همسایگان را در دستور کار دارد.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: «محسن پاک‌آیین»، سفیر سابق ایران در کشور جمهوری آذربایجان گفت: برخی اظهارات غیرمسئولانه و افراطی از سوی بعضی از افراد و رسانه‌ها چه در ایران و چه در جمهوری آذربایجان، دستاویزی برای سوء استفاده مخالفان تقویت روابط دوکشور قرار می‌گیرد.


او درباره رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به استقلال کشور آذربایجان تأکید کرد: البته مقامات رسمی هشیار هستند و تحت تأثیر این فضاسازی‌ها قرار نمی‌گیرند، اما افکار عمومی دوکشور خواسته یا ناخواسته تحت تأثیر واقع می‌شوند.

سفیر سابق ایران در کشور جمهوری آذربایجان با اشاره به نقش رسانه‌ها در تنویر افکار عمومی خاطرنشان کرد: عصر فعلی، عصر اطلاعات است و نشر اطلاعات در مسیر تحقق اهداف مهم کشور‌ها و دولت‌ها موثر است. هرچه اطلاع رسانی توسط رسانه‌ها دقیق تر، مستقل‌تر و مستندتر باشد، به همان اندازه در تصمیم گیری اهل سیاست و سران دولت‌ها تأثیر می‌گذارد، برعکس انتشار اخبار و اطلاعات غیردقیق و بی پایه، تأثیری منفی و تخریبی در مناسبات ملت‌ها و دولت‌ها خواهد داشت.

این سیاستمدار و دیپلمات کشورمان افزود: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان دو کشور دوست و برادر با مشترکات بی‌نظیر هستند و اراده رهبران دوکشور برای تقویت روابط استوار است بنابراین اگر اختلافاتی باشد از مسیر دیپلماتیک و به صورت مسالمت آمیز حل و فصل می‌شود.

به گفته او صاحب نظران دلسوز و علاقمند به توسعه روابط تهران و باکو می‌توانند با اظهارنظر‌های خود در تقویت روابط سهیم باشند و منتقدان روابط نیز با انتقاد‌های سازنده و مبتنی بر مستندات می‌توانند نقش آفرینی کنند.

توهین و بی احترامی در رسانه‌ها و اظهاراتی که سبب خدشه دار شدن حاکمیت ملی کشور‌ها می‌شود، فقط دشمنان روابط دوکشور را خرسند می‌کند در حالی‌که رسانه‌ها زمینه ساز تحقق اهداف سیاسی و نظامی و اقتصادی و فرهنگی دولت‌ها هستند و نقش مهمی در تنظیم مناسبات کشور‌ها دارند.


صداوسیما
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی