شناسه خبر : 104129
تاریخ انتشار : 1401/06/06 20:44
آلمان: اگر لازم باشد، برای چند سال هم از کی‌یف حمایت خواهیم کرد

جنگ‌طلبی وزیر خارجه ژرمن‌ها علیه شهروندان اروپا؛

آلمان: اگر لازم باشد، برای چند سال هم از کی‌یف حمایت خواهیم کرد

«آنالنا بربوک»، وزیر امور خارجه آلمان به دولت اوکراین قول داد در صورت لزوم در جنگ علیه روسیه سال‌ها از این کشور حمایت کند.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: «آنالنا بربوک»، وزیر خارجه آلمان امروز (یکشنبه) این اطمینان را به اوکراین داد که اگر لازم باشد، برلین از کی‌یف در جنگ علیه روسیه طی سال‌های آتی حمایت خواهد کرد.

بربوک تصریح کرد: متأسفانه ما باید این فرض را در نظر بگیریم که اوکراین همچنان به سلاح‌های سنگین جدیدی از جانب دوستانش تا تابستان آتی نیاز دارد.

او افزود: کی‌یف نیز از آزادی ما دفاع می‌کند و مادامی که لازم باشد، ما به صورت مالی و نظامی از آنها پشتیبانی می‌کنیم. او این هشدار را نیز داد که جنگ اوکراین ممکن است طی سال‌ها ادامه یابد.

بربوک همچنین از مطالبه اوکراین درخصوص شبه جزیره کریمه دفاع کرد و گفت: کریمه نیز متعلق به اوکراین است، جهان هیچ گاه الحاق آن به روسیه در سال ۲۰۱۴ را که مغایر با قانون بین المللی بود، به رسمیت نشناخت.

اظهارات بربوک هم‌سو با سیاست‌های جنگ‌طلبانه واشینگتن در حالی رقم می‌خورد که علاوه بر نابودی زندگی مردم اوکراین، مردم آلمان نیز در کنار دیگر شهروندان اروپایی زمستانی بسیار سخت را در مقابل می‌بینند و چنانچه رسانه‌های آلمانی اعلام کرده‌اند هزینه برق در این کشور به ۸۰۰ یورو در ازای هر مگاوات رسیده و رشدی ۱۰ برابری را تجربه می‌کند.


المیادین
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی