شناسه خبر : 103103
تاریخ انتشار : 1401/06/06 10:20
دو کشتی جنگی آمریکا از تنگه تایوان عبور کردند

تنش آفرینی جدید آمریکا در شرق آسیا؛

دو کشتی جنگی آمریکا از تنگه تایوان عبور کردند

برای نخستین بار پس از سفر نانسی پلوسی، دو کشتی جنگی متعلق به نیروی دریایی آمریکا از تنگه تایوان عبور کرده‌اند.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: سه مقام آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کردند که برای نخستین بار پس از سفر «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایپه، دو کشتی جنگی متعلق به نیروی دریایی آمریکا از تنگه تایوان عبور کرده‌اند.

این تنش آفرینی جدید آمریکا در شرق آسیا در حالی است که وزارت دفاع تایوان روز گذشته از مأموریت ۲۱ هواپیما و ۵ کشتی نظامی چین در اطراف تایوان خبر داد.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع تایوان در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۵ کشتی و ۲۱ هواپیمای نظامی چین را در اطراف تایوان رصد کرده است. این بیانیه می‌افزاید که ۱۳ فروند هواپیمای نظامی چین وارد منطقه شناسایی هوایی تایوان شدند.

این در حالی است که ارتش چین روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در پاسخ به سفر اخیر هیأت آمریکایی به تایوان، رزمایش نظامی جدیدی در آب‌ها و آسمان اطراف تایوان برگزار می‌کند.

ارتش چین با بیان اینکه «در این رزمایش سلاح‌ها و تسلیحات گوناگون آزمایش خواهد شد»، افزود: این رزمایش، اقدام نظامی استاندارد و در پاسخ به تغییر شرایط در تنگه تایوان است.

دور تازه تنش‌ها در تایوان پس از آن آغاز شد که «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، به‌رغم هشدارهای مقامات چین ۱۱ مردادماه به جزیره تایوان سفر کرد؛ سفری که به گفته مقامات چین، ناقض سیاست «چین واحد» است.

به فاصله کمتر از دو هفته پس از سفر جنجالی پلوسی، چند سناتور آمریکایی به این جزیره سفر کردند؛ این در حالی است که فرماندار ایالت ایندیانای آمریکا نیز چند روز پیش وارد تایوان شد؛ سفرهایی که پس لرزه‌های بی‌ثبات‌کننده آن در منطقه شرق آسیا همچنان ادامه دارد.


رویترز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی