شناسه خبر : 103009
تاریخ انتشار : 1401/06/03 14:49
عین‌اللهی: روند شیوع کرونا در کشور ‌متوقف شد

عین‌اللهی: روند شیوع کرونا در کشور ‌متوقف شد

وزیر بهداشت درباره وضعیت شیوع کرونا در کشور بیان کرد: وضعیت کرونا در سه هفته اخیر به صورت ثابت مانده و روند افزایشی نداشته است.

نورنیوز - گروه فرهنگ و جامعه: دکتر «بهرام عین‌اللهی» در سفر به سمنان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به وضعیت کنونی شرایط کرونایی کشور اظهار کرد: وضعیت کرونا در سه هفته اخیر به صورت ثابت مانده و روند افزایشی نداشته است.

وزیر بهداشت با اشاره به کاهش آمار مبتلایان به کرونا در کشور افزود: شیوع کرونا از سه موج ابتلا، بستری و مرگ و میر تشکیل شده که اکنون دو موج را پشت سر گذاشته‌ایم و در موج سوم قرار داریم و در این موج نیز خوشبختانه آمارها رو به کاهش است.

او با اشاره به فرارسیدن فصل سرما از یک سو و بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی از سویی دیگر تصریح کرد: توصیه ما به عموم مردم این است که برای کنترل بیماری کرونا نسبت به تزریق دُز یادآور واکسن کرونا اهتمام ویژه داشته باشند و چنانچه ۶ ماه از تزریق واکسن گذشته نسبت به تزریق دُز یادآور اقدام کنند.

عین‌اللهی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در کنترل شیوع کرونا تصریح کرد: تزریق دُز یادآور واکسن کرونا به ویژه در افراد با بیماری زمینه‌ای همچون دیابت یا افرادی که دچار ضعف سیستم ایمنی هستند و کهنسالان و افراد سالخورده بسیار ضروری است.

وزیر بهداشت در ادامه گفت: روز گذشته تعداد ۵۷ دستگاه آمبولانس را از ایران خودرو دیزل و ۲۰ اتوبوس آمبولانس را تحویل گرفتیم که طی مراسمی تحویل ستاد اربعین شدند و مقرر شده پس از پایان این ایام این آمبولانس ها در سطح کشور توزیع شود.

عین‌اللهی در ادامه به دستاورد دولت سیزدهم در بحث اجرای طرح دارویار اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح مردم هیچ افزایش قیمتی را در بحث تهیه دارو پرداخت نمی کنند چون هزینه باید در قالب این طرح از طریق بیمه ها پرداخت شود و مردم می توانند با نسخه الکترونیک به داروخانه ها مراجعه و داروی خود را به قیمت سال گذشته و حتی پایین‌تر از قیمت سال گذشته دریافت کنند.

او اظهار کرد: طرح دارویار حامی صنایع داخلی و تولید داخلی است و با اجرای این طرح کمبودها جبران خواهد شد.


تسنیم
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی