شناسه خبر : 102957
تاریخ انتشار : 1401/06/01 23:05
بنی گانتس: اسرائیل در صورت توافق آزادانه رفتار می‌کند

بنی گانتس: اسرائیل در صورت توافق آزادانه رفتار می‌کند

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سخنانی در ادامه تحرکات خود برای کارشکنی در روند مذاکرات رفع تحریم‌های ایران گفت: ما تمام تلاش خود را برای تأثیرگذاری بر توافق انجام خواهیم داد و «اسرائیل» می‌داند که در صورت لزوم چگونه آزادانه رفتار کند.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: «بنی گانتس»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در این باره اظهار کرد: ما با واشنگتن و کشورهای منطقه درباره احیای توافق هسته‌ای با ایران در ارتباط هستیم.

او گفت: ما تمام تلاش خود را برای تأثیرگذاری بر توافق انجام خواهیم داد و «اسرائیل» می‌داند که در صورت لزوم چگونه آزادانه رفتار کند.

اخیرا نیز «یائیر لاپید»، نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی در پیامی به کاخ سفید ادعا کرده که پیش‌نویس توافق وین از معیارهای برجام فراتر رفته و با خطوط قرمز دولت جو بایدن همخوانی ندارد و از آن تعدی کرده است.

بر اساس گزارش تارنمای صهیونیستی – آمریکایی اکسیوس، لاپید در دفتر کار خود با «تد دوتچ»، رئیس کمیته خاورمیانه در مجلس نمایندگان آمریکا و «تام نیدز»، سفیر آمریکا دیدار و با آنها در مورد مسأله ایران صحبت کرده بود.

به نوشته آکسیوس، پیام لاپید به این دو مقام آمریکایی این بود که پیش نویس توافق هسته‌ای اتحادیه اروپا که به متن نهایی معروف شده است با معیارهای دولت بایدن همخوانی ندارد و امتیازات بیشتری به ایران در مقایسه با توافق هسته‌ای اولیه می‌دهد.

لاپید گفته بود: وقتی پیش‌نویس اتحادیه اروپا به ایران فرستاده شد، به اصطلاح یک  پیشنهاد "نهایی" بود، اما وقتی ایرانی ها پاسخ خود را فرستادند، آنها نه تنها این پیشنهاد را نپذیرفتند بلکه خواستار  امتیازات بیشتری هم نسبت به  توافق  ۲۰۱۵  شدند.

نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی با بیان این ادعا که زمان خروج از مذاکرات فرا رسیده است، مدعی شده بود: هر اقدام  دیگری پیام ضعف را به ایران ارسال می‌کند و اکنون زمان آن است که در مورد چگونگی جلوگیری از دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای صحبت کنیم.

این مقام صهیونیست همچنین مدعی شده بود: اسرائیل محدود به هیچ توافق هسته‌ای نیست و هر کاری که لازم باشد برای جلوگیری از یک ایران مجهز به سلاح هسته‌ای انجام خواهد داد و همچنین با نیروهای وابسته به ایران در منطقه مقابله خواهد کرد.

بر اساس اعلام کارشناسان سیاسی یکی از دلایل مهم خروج دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا از برجام فشارهای رژیم صهیونیستی و لابی آن در آمریکا بوده است.


النشره لبنان
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی