شناسه خبر : 102851
تاریخ انتشار : 1401/05/30 21:33
اوکراین: قتل «داریا» به ما ربطی ندارد

واکنش معنادار اوکراین به ترور دختر مشاور پوتین؛

اوکراین: قتل «داریا» به ما ربطی ندارد

در پی ترور دختر الکساندر دوگین یکی از نزدیک‌ترین مشاوران پوتین، مشاور رئیسِ دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین مدعی شد که اوکراین هیچ ارتباطی با قتل دختر فیلسوف مشهور روسیه ندارد.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: در پی ترور «داریا دوگینا»، دختر «الکساندر دوگین»، یکی از نزدیک‌ترین مشاوران «ولادیمیر پوتین»، «میخائیل پودولیاک»، مشاور رئیسِ دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین مدعی شد که اوکراین هیچ ارتباطی با قتل دختر فیلسوف مشهور روسیه ندارد.

این مقام اوکراینی در این‌باره مدعی شد: من تأکید می‌کنم که اوکراین هیچ ربطی با این حادثه ندارد. به نظرم قتل داریا دوگینا، نشان‌دهنده درگیری و جنگ بین جریان‌ها و گروه‌های مختلف در دولت روسیه است.

بنابر گزارش‌ها، داریا دوگین، شامگاه شنبه در حال برگشت از یک نمایشگاه بود که ماشینش در نزدیکی روستای «بولشیه ویازیومی» در حومه مسکو منفجر و تکه‌تکه شد؛ حادثه‌ای که به نظر می‌رسد طرحی برای ترور پدرش بود.

 «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در حساب کاربری تلگرام خود نوشت که در صورت تأیید شدن ردپای اوکراین در این مسأله، موضوع تروریسم دولتی اعمال شده از سوی دولت کی‌یف مطرح می‌شود.

در همین راستا، امروز بلافاصله پس از انتشار خبر این ترور برخی از رسانه‌های غربی از جمله بی‌بی‌سی فارسی سعی کردند آن را به جنگ اوکراین مرتبط کنند.

با این حال با توجه به شباهت این ترور به عملیات‌های ویژه تروریستی موساد، گمانه‌ها در خصوص دست داشتن موساد در این ترور نیز تقویت شده است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی