شناسه خبر : 102833
تاریخ انتشار : 1401/05/30 14:14
آیا تل‌آویو شمشیر را برای مسکو از رو بسته است؟

نورنیوز بررسی کرد؛

آیا تل‌آویو شمشیر را برای مسکو از رو بسته است؟

با این تفاسیر تل‌آویو برای نشان دادن واکنش بازدارنده به مسکو می‌تواند انگیزه بالایی داشته باشد چه اینکه تقابل روسیه با رژیم صهیونیستی مشمول حوزه‌هایی شده که برای تل‌آویو ارزش راهبردی دارد.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: بر اساس گزارش برخی رسانه‌های روسی، راننده زن خودروی شاسی بلندی که در حومه مسکو بر اثر انفجار تروریستی، جان خود را از دست داده است، «داریا دوگینا» دختر سی ساله «الکساندر دوگین» فیلسوف مشهور روسی است که از او به‌عنوان مغز متفکر «ولادیمیر پوتین» یاد می‌شود.

گرچه تاکنون هیچ اظهارنظر رسمی از سوی مقامات روسیه در این خصوص اعلام نشده، اما نیروهای پلیس به خبرگزاری تاس روسیه گفته‌اند که یک راننده زن بر اثر انفجار یک خودروی شاسی بلند در روستای «بولشیه ویازمی» جان خود را از دست داده است.

بلافاصله پس از انتشار این خبر، برخی رسانه‌های غربی با انتشار گزارش‌های جهت‌دار، این رخداد را به موضوع جنگ روسیه و اوکراین مرتبط کردند.

بی‌بی‌سی فارسی در این خصوص با انتشار گزارشی با عنوان «دختر متحد پوتین در یک بمب‌گذاری نزدیک مسکو کشته شد»، این گمانه را مطرح کرد که هدف این ترور، شخص دوگین بوده است. در این خبر، دوگین و دخترش  به‌عنوان ملی‌گراهای افراطی و حامی حمله به اوکراین معرفی شده اند.

رسانه روسی ۱۱۲، در این خصوص گزارش داده که این دو نفر قرار بود عصر شنبه با همان ماشین از یک رویداد برگردند تا اینکه آقای دوگین در آخرین لحظه تصمیم گرفت که جدا از دخترش سفر کند.

تقاطع‌گیری اطلاعات منتشر شده در خصوص این حادثه، ضمن تقویت تروریستی بودن آن با توجه به شباهت زیاد نحوه این اقدام به عملیات‌های تروریستی موساد علیه مخالفان رژیم صهیونیستی که از آن به عنوان «عملیات ویژه» نام برده می‌شود، این گمانه را نیز تقویت می‌کند که با توجه به تقابل علنی‌شده تل‌آویو با مسکو در موضوع جنگ اوکراین، احتمال انجام این عملیات توسط موساد به‌دلایل مختلف دور از انتظار نیست.

ضریب دادن بی‌بی‌سی به آنچه نقش موثر دوگین و دخترش در حمله روسیه به اوکراین می‌خوانند نیز نشانه‌ای از موجه جلوه دادن ترور صورت گرفته است.

در طول ماه‌های گذشته و پس از علنی شدن حمایت اطلاعاتی و تسلیحاتی رژیم صهیونیستی از اوکراین و تیرگی روابط مسکو و تل‌آویو، روسیه با تغییر آشکار موضع خود در قبال رفتارهای شرارت‌بار رژیم صهیونیستی در سوریه و در حمله به غزه و کشتار بی‌رحمانه فلسطینیان این پیام مهم را به تل‌آویو منتقل کرد که رفتارهای خصمانه این رژیم علیه مسکو را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.

روسیه در همین راستا با اعلام تعطیلی آژانس یهود عملا ضربه راهبردی بسیار سنگینی را بر مقامات رژیم صهیونیستی وارد کرد و نشان داد در موضوعات مربوط به منافع ملی با کسی شوخی ندارد.

با این تفاسیر تل‌آویو برای نشان دادن واکنش بازدارنده به مسکو می‌تواند انگیزه بالایی داشته باشد چه اینکه تقابل روسیه با رژیم صهیونیستی مشمول حوزه‌هایی شده که برای تل‌آویو ارزش راهبردی دارد.

به‌دلیل حساسیت ترور انجام شده پیش‌بینی می‌شود که دستگاه‌های امنیتی روسیه با تمرکز بر شناسایی سریع عاملین و آمرین این عملیات تروریستی، ابعاد و انگیزه‌های آن را مشخص کنند.

معنی آشکارِ دست داشتن صهیونیست‌ها در این عملیات تروریستی این است که شمشیر را برای روسیه از رو بسته‌اند. بر این اساس، به‌طور قطع تیرگی روابط تل‌آویو-مسکو وارد فصل جدیدی خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که پیامدهای آن به مراتب جدی‌تر از تنش موجود میان روسیه و رژیم صهیونیستی باشد.  


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی