شناسه خبر : 102719
تاریخ انتشار : 1401/05/28 14:52
آلمان آینده توسعه اقتصادی این کشور را تاریک اعلام کرد

آلمان آینده توسعه اقتصادی این کشور را تاریک اعلام کرد

وزارت دارایی آلمان اعلام کرد: چشم‌انداز توسعه اقتصادی این کشور اکنون به شکل محسوسی تیره است و با درجه بالایی از عدم اطمینان مواجه است.

نورنیوز - گروه اقتصاد: وزارت دارایی آلمان در گزارش ماهانه خود که امروز جمعه منتشر شد، تأکید کرد: کاهش تأمین گاز از سوی روسیه، افزایش قیمت انرژی و دیگر کالاها و اختلال در زنجیره تأمین به خاطر اتخاذ سیاست‌های ضدکرونا درکشورهای مختلف از جمله چین، بر اقتصاد آلمان فشار وارد کرده و توسعه اقتصادی را با مشکل مواجه کرده است.

از زمان شروع جنگ اوکراین، کشورهای اروپایی از جمله آلمان تحریم‌هایی را علیه کرملین اعمال کردند. به خاطر وابستگی این کشورها به محصولات وارداتی از روسیه به ویژه در حوزه انرژی و مواد غذایی، تحریم‌ها کشورهای تحریم‌کننده را با تورم و کمبود شدید مواجه کرده است.

رئیس‌جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه(دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. او سه روز پس از آن در روز پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام‌ کرد و روابط پرتنش مسکو-‌کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع‌ داد.

درگیری‌ها در اوکراین و نیز واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.


رویترز
اخبار مرتبط







نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی