شناسه خبر : 102681
تاریخ انتشار : 1401/05/26 14:50
تولید خودرو‌های اقتصادی در برنامه تحول صنعت خودرو

وزارت صمت اعلام کرد؛

تولید خودرو‌های اقتصادی در برنامه تحول صنعت خودرو

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: توزیع عادلانه در خودرو وجود ندارد و بیش از 50 درصد خانوار‌ها فاقد خودرو هستند که علت هم نبود خودرو‌های اقتصادی در بازار است.

نورنیوز - گروه اقتصاد: عبداله توکلی لاهیجانی گفت: در طرح تحول صنعت خودرو، بحث خودرو‌های اقتصادی مورد توجه قرار گرفته است.
 
او ادامه داد: در خودرو‌های اقتصادی مصرف سوخت در کمترین میزان قرار دارد و این موضوع با وزن خودرو در ارتباط است و همچنین در خودرو‌های اقتتصادی باید وزن خودرو را کاهش داد در حالی‌که نباید از امکانات و تجهیزات آن کاست.
 
توکلی اضافه کرد: خودروساز و قطعه ساز قرارداد بلندمدت و تعاملی با هم ندارند ضمن اینکه قطعه سازان یک محصول در طول سال‌های مختلف تغییر می‌کنند و واسطه‌هایی بین قطعه ساز و خودروساز قرار دارد که باعث افزایش قیمت می‌شوند.
 
­مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: ما اکنون با تولید سالانه حدود ۹۰۰ هزار خودرو، رتبه هجدهم دنیا در تولید خودرو را داریم و هدف‌گذاری شده تا به تولید ۳ میلیون دستگاه در سال برسیم. شاخص‌های نظیر نیروی کار ارزان، انرژی ارزان و نیروی مهندسی فراوان باعث شده تا ما ظرفیت افزایش تولید و رشد صنعت خودرو را نسبت به شرکت‌های خارجی داشته باشیم. 
 
توکلی عنوان کرد: ما در قوای محرکه ظرفیت تولید برای ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو را داریم و در خط بدنه هم این ظرفیت‌ها برای رسیدن به هدف ۳ میلیون دستگاه در سال وجود دارد. از سال ۹۷ ظرفیت تولید ما کاهش یافت و به نصف رسید و حتی آنچه تولید می‌شد هم کامل نبود و در پارکینگ‌ها می‌ماند.
 


صداوسیما
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی