شناسه خبر : 102680
تاریخ انتشار : 1401/05/26 14:38
محمود عباس: اسرائیل مرتکب 50 هولوکاست علیه فلسطینی‌هاست

محمود عباس: اسرائیل مرتکب 50 هولوکاست علیه فلسطینی‌هاست

محمود عباس در کنفرانس خبری مشترک با اولاف شولتس صدر اعظم آلمان در برلین گفت: اسرائیل از سال 1947 مرتکب 50 قتل عام برابر با 50 هولوکاست علیه فلسطینی‌ها است.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: محمود عباس روز سه‌شنبه در کنفرانس خبری مشترک با اولاف شولتس صدر اعظم آلمان در برلین گفت: اسرائیل از سال ۱۹۴۷ تا امروز ۵۰ بار مرتکب قتل عام و کشتار فلسطینی‌ها در ۵۰ نقطه فلسطین شده است که ۵۰ قتل عام برابر با ۵۰ هولوکاست علیه فلسطینی هاست.

محمود عباس در این نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره اینکه آیا به مناسبت پنجاهمین سالروز حمله به کاروان ورزشی اسرائیل در المپیک سال ۱۹۷۲ مونیخ معذرت خواهی خواهد کرد، گفت: اگر بخواهیم به گذشته بپردازیم می‌بینیم که ارتش اسرائیل هر روز دست به کشتار فلسطینی‌ها می‌زند. عباس در مورد حمله به کاروان ورزشی اسرئیل در المپیک مونیخ پاسخی نداد.

در ادامه کنفرانس خبری و در حالی که اولاف شولتس در حالی که عصبانی به نظر می‌رسید و قصد پاسخگویی داشت، سخنگوی صدر اعظم آلمان پایان کنفرانس را اعلام کرد. سخنگوی صدر اعظم آلمان در ادامه با بیان اینکه سئوال از عباس آخرین پرسش بوده است، افزود: شولتس از سخنان عباس ناراحت و عصبانی است.

صدر اعظم آلمان پیش از آن به صراحت از رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که سیاست رژیم اسرائیل علیه فلسطینی‌ها را «نژاد پرستانه» توصیف کرده بود، انتقاد و گفت: به صراحت بگویم که واژه آپارتاید را قبول ندارم و فکر نمی‌کنم که این کلمه در توصیف شرایط درست باشد.

عباس پیش از این گفته بود تضعیف راه حل دو کشوری و تبدیل آن به یک واقعیت جدید یک دولت با رژیم آپارتاید، به امنیت و ثبات در منطقه کمک نخواهد کرد.

در همین حال یائیر لاپید، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به سخنان محمود عباس مبنی بر اقدام این رژیم به ارتکاب ۵۰ هولوکاست علیه فلسطینی‌ها گفت: این اتهام یک دروغ و اتهام وحشتناک است و تاریخ هرگز او را نخواهد بخشید.


خبرگزاری سما از قدس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی