شناسه خبر : 102630
تاریخ انتشار : 1401/05/25 15:43
دولت چین 7 مقام تایوان را تحریم کرد

دولت چین 7 مقام تایوان را تحریم کرد

دولت چین هفت مقام تایوانی را به اتهام تلاش زیاد برای استقلال این جزیره، تحریم کرد.

نورنیوز گروه بین‌الملل: دولت چین هفت مقام تایوانی را که تلاش زیادی برای استقلال این جزیره انجام می دهند، تحریم کرد.

براساس این گزارش، اداره امور تایوان چین اعلام کرد سفیر احتمالی تایوان در واشنگتن، دبیرکل شورای امنیت ملی تایوان و سیاستمدارانی از حزب ترقی‌خواه دموکراتیک تایوان، در این لیست تحریمی قرار دارند. سخنگوی این اداره تصریح کرد افراد تحریم شده حق ورود به چین، هنگ کنگ و ماکائو را نداشته و شرکت ها و سرمایه گذاران مربوط به آنها نیز اجازه ورود به چین را ندارند.

او افزود: این افراد به عمد به تقابل و درگیری در تنگه تایوان دامن زده و صلح و ثبات در این منطقه را تحت‌تأثیر قرار داده‌اند.

وزیر خارجه تایوان نیز در پاسخ به تحریم این افراد گفت: تایوان جزیره‌ای مستقل است که نمی‌تواند با چین یکی شود. ما تهدیدها و مخاطرات از سوی سیستم‌های دیکتاتوری را نمی‌پذیریم. تنها ۲۳ میلیون شهروند این جزیره می‌توانند درباره آینده این کشور تصمیم بگیرند.

پیشتر نخست وزیر، وزیر خارجه و سخنگوی مجلس تایوان نیز تحت تحریم چین قرار گرفته بودند.  

این تحریم‌ها که تازه‌ترین واکنش منفی پکن نسبت به استقلال این جزیره است، در حالی اعمال شد که چندی قبل نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا سفری جنجال برانگیز را به تایوان انجام داد و باعث بالارفتن شدید سطح تنش‌ها بین واشنگتن و پکن شد.

این در حالی است که یک هیأت از قانونگذاران آمریکایی روز یکشنبه و درست ۱۲ روز پس از سفر جنجالی نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده، وارد جزیره تایوان شدند. «کرت کمپبل» هماهنگ کننده امور شرق آسیا و اقیانوسیه دولت آمریکا و مشاور جو بایدن نیز اعلام کرد واشنگتن در پاسخ به رفتار تحریک آمیز چین، متعهد به افزایش تجارت با تایوان می‌شود.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی