شناسه خبر : 102598
تاریخ انتشار : 1401/05/24 17:02
ورود چند باره مجلس برای تعیین تکلیف قیر تهاتری

ورود چند باره مجلس برای تعیین تکلیف قیر تهاتری

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست صبح امروز دوشنبه با مسئولان وزارت نفت نحوه تحویل قیر تهاتری برای سال 1401 تعیین تکلیف شد.

نورنیوزـ گروه اقتصاد: علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: امروز دوشنبه جلسه‌ای با حضور وزیر نفت و معاونان ایشان و همچنین رئیس کمیسیون عمران مجلس و تعدادی از نمایندگان برای تعیین تکلیف نحوه واگذاری قیر تهاتری در سال ۱۴۰۱ برگزار شد.

پیش از این نیز مجلس در خرداد ماه سال جاری وزارت نفت را مکلف به اجرای قانون قیر تهاتری مربوط به بودجه ۱۴۰۰ کرده‌ بود.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: بر اساس  نامه‌ای که دیوان محاسبات به وزارت نفت ارسال کرده بود می بایست تا شهریور ۱۴۰۱، باقیمانده قیر تهاتری مربوط به بودجه سال ۱۴۰۰ از سوی وزارت نفت به دستگاه‌ها تحویل می‌شد. ضرورت تدوین دستورالعمل اجرایی قانون توزیع قیر تهاتری که در بودجه ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده و تاکنونی تهیه و ابلاغ نشده است از دیگر موضوعات جلسه امروز بود.

او افزود: در جلسه امروز مقررشد تا شهریورماه سال جاری، مانده قیرهای تهاتری  توسط وزارت نفت واگذار شود.

نیکزاد خاطر نشان کرد: با توجه به ارائه لایحه دو فوریتی اصلاح بند «ز» تبصره ۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ توسط دولت و موافقت مجلس با اصلاح قانون، باید واگذاری قیر تهاتری برای سال ۱۴۰۱ نیز شروع شود.

 عدم اجرای به موقع قانون به بهانه مسائلی مانند زیان‌ده بودن شرکت‌های پتروشیمی موجب شده که پروژه‌های عمرانی دستگاه‌های اجرایی مانند وزارت راه، بنیاد مسکن و آموزش و پرورش عملاً با تعطیلی روبرو شوند.

نیکزاد درباره اجرای این قانون در سال ۱۴۰۱  نیز گفت: اقدام ارزنده‌ای شکل گرفت که برای سرمایه اجتماعی دولت و نظام بسیار خوب است و انتظار است که دستگاه‌های اجرایی ذیل قانون بودجه سال ۱۴۰۱ همچون وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری، حمل ونقل جاده ای کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی برای این امر یک وقت ویژه‌ای در نظر بگیرند و قیر تهاتری را قبل از پایان فصل کاری به آسفالت در محلی که وظیفه سازمانی دارند تبدیل کنند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی