شناسه خبر : 102593
تاریخ انتشار : 1401/05/24 15:18
آیات شیطانی اسم رمز جنگ تمدنی غرب علیه اسلام

آیات شیطانی اسم رمز جنگ تمدنی غرب علیه اسلام

چهار روز پیش سلمان رشدی، نویسنده کتاب موهن «آیات شیطانی» به دست یک جوان اهل نیوجرسی آمریکا در نیویورک مورد حمله قرار گرفت و بار دیگر بعد از چند دهه به صدر اخبار بازگشت.

سایر رسانه‌ها: چهار روز پیش سلمان رشدی، نویسنده کتاب موهن «آیات شیطانی» به دست یک جوان اهل نیوجرسی آمریکا در نیویورک مورد حمله قرار گرفت و بار دیگر بعد از چند دهه به صدر اخبار بازگشت.

ماجرای سلمان رشدی که امروزه نماد توهین غربی‌ها به اعتقادات مسلمانان به شمار می‌آید به سال‌ها قبل و به دهه ۶۰ شمسی برمی‌گردد. وی در سال ۱۳۶۷ با انتشار رمانی با عنوان آیات شیطانی در ۵۴۷ صفحه، اعتقادات چندمیلیارد مسلمان را مورد توهین قرار داد. این کتاب شیطانی که پنجمین رمان وی بود، برخلاف ژستی که برخی مدعیان آزادی بیان می‌گیرند نه تنها یک کتاب نظری نیست، بلکه یک رمان بلند در ۹ فصل است که در سراسر آن به ساحت قدسی حضرت رسول اکرم (ص)، همسران و صحابی شناخته شده‌اش توهین و جسارت شده است.

رشدی در این رمان با تحقیر و توهین به این شخصیت‌ها، آن‌ها را افرادی العیاذبالله فاسد و اهل انحرافات اخلاقی معرفی کرد. با این توضیح روشن است که کتاب آیات شیطانی هدفی جز توهین و هتک حرمت اعتقادات مسلمانان نداشته است و به همین دلیل بود که در ۲۵ بهمن ۱۳۶۷ امام خمینی (ره) فتوای اعدام سلمان رشدی را صادر کردند؛ فتوایی که حمایت بی‌سابقه و پرشور مسلمانان در سراسر جهان را به‌دنبال داشت و در ایران و دیگر کشور‌های دنیا، به اعتراضاتی گسترده به این کتاب منجر شد. در اینجا دو سؤال مطرح می‌شود؛ اول اینکه آیا سلمان رشدی خود شخصاً اقدام به این کار زشت، نابخشودنی و خطرناک کرد و خود را در معرض خطر قرار داد یا داستان چیز دیگری است و دوم اینکه هدف از این اقدام چه بوده است.

در پاسخ به سؤال اول لازم است به هویت نویسنده، حامیان و سفارش‌دهندگان این رمان نگاهی انداخت. سلمان رشدی در سال ۱۳۲۶ شمسی در خانواده‌ای مسلمان در بمبئی هند به دنیا آمد، ولی در نوجوانی برای تحصیل به انگلستان رفت و تبعه آنجا شد. در انگلستان به بی‌دینی و بی‌اعتقادی مطلق رسیده و در نهایت، منکر خدا شد. وی این ارتداد را در مصاحبه با مجله «اشتترن» در ۷ آبان ۱۳۷۱، تحت عنوان «من قهرمان نیستم» به تفصیل توضیح داده است. وی بعد‌ها با انتشار رمان‌هایی به عضویت انجمن سلطنتی ادبیات انگلستان در آمد و سپس عضو هیئت انستیتوی فیلم انگلستان و هیئت مشاورین انستیتوی هنر‌های معاصر انگلستان گردید و طی سال‌های متمادی جوایز فراوانی عمدتاً از سوی خاندان سلطنتی انگلستان به وی تعلق گرفت که حاکی از بذل عنایت ویژه این خاندان به اوست.

رشدی کتاب «آیات شیطانی» را به سفارش «گیلون ریتکن»، رئیس یهودی انتشارات وایکینگ که جزو گروه انتشاراتی «پنگوئن» است با دستمزد بی‌سابقه ۸۵۰ هزار پوند به رشته تحریر درآورد. پس روشن است که کتاب با حمایت دولت استعماری انگلستان و به سفارش یک فرد یهودی و با حمایت آن‌ها به چاپ رسیده است. از طرفی رقم حق‌الزحمه بالای این سفارش نیز از یک طرف نشان‌دهنده اهمیت زیاد این کار برای کارفرمای آن بوده و از طرف دیگر نشان می‌دهد که رشدی بابت نوشتن این کتاب در واقع پول خون خود را دریافت کرده است. پس پاسخ سؤال اول روشن است که کتاب به سفارش و حمایت دولت استعماری انگلستان و یهودیت ضداسلام منتشر شده است و به همین خاطر بعد از انتشار و پس از صدور حکم امام خمینی (ره)، نویسنده مزدور کتاب تحت حمایت امنیتی دولت انگلستان و اسکاتلندیارد (پلیس انگلیس) و بعد‌ها تحت حمایت FBI درامریکا زندگی کرد و تاکنون نیز طبق اعلام خود غربی‌ها مبلغی بین یک تا ۱۰ میلیون پوند به صورت سالانه برای محافظت از وی هزینه شده است.

حال که روشن شد کتاب موهن آیات شیطانی با حمایت دولت انگلستان و به سفارش یک شخص یهودی منتشر شد، پاسخ به سؤال بعدی ساده‌تر است. اگر به مقطع زمانی انتشار کتاب نگاه کنیم متوجه می‌شویم کتاب در همان مقطعی منتشر شد که امام خمینی (ره) آن نامه معروف را به «میخائیل گورباچف» رهبر شوروی نوشت و از پایان کمونیسم سخن گفت و به وی راجع به فروافتادن شوروی به دامان غرب هشدار داد. برای امام خمینی (ره) که نگاه تمدنی به تحولات داشت، روشن بود که به علل مختلف شوروی توان ایستادگی در برابر تمدن مهاجم غرب را ندارد و به زودی دچار فروپاشی خواهد شد. این البته برای غربی‌ها هم مشخص بود که با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، اسلام دوباره به پاخاسته و این انقلاب آغازگر موج بیداری اسلامی و منشأ بیداری تمدنی اسلام به رهبری ایران خواهد شد و با شکست شوروی، راه چندان نیز برای جهانشمولی تمدن ضد دین و لیبرال غرب هموار نیست. از همین رو بود که در همان سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی در حالی‌که شوروی هنوز به فروپاشی نرسیده بود حمله به اسلام و اعتقادات اسلامی را آغاز کردند. در واقع نوشتن کتاب سلمان رشدی نه یک اقدام شخصی یک فرد مرتد که یک اقدام حساب‌شده ضدتمدنی برای تحقیر و تضعیف اعتقادات اسلامی چند میلیارد مسلمان بود تا غرب از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با شعار آزادی بیان، زهر خود را ریخته و زمینه توهین به اعتقادات اسلامی و اسلام‌هراسی در کشور‌های مختلف را فراهم کند و اجازه خیزش جهانی اسلام را ندهد.


روزنامه جوان
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی