شناسه خبر : 102588
تاریخ انتشار : 1401/05/24 14:08
سید حسن نصرالله: مقاومت برای پاسخ به هرگونه تجاوز رژیم‌صهیونیستی آماده است

سید حسن نصرالله: مقاومت برای پاسخ به هرگونه تجاوز رژیم‌صهیونیستی آماده است

دبیرکل حزب الله لبنان در گفتگوی تلویزیونی با شبکه المنار تأکید کرد: مقاومت در حال حاضر برای پاسخ به هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به لبنان آماده است.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در گفتگوی تلویزیونی با شبکه المنار تأکید کرد: مقاومت در حال حاضر برای پاسخ به هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به لبنان آماده است.

او در این گفتگو به اهمیت نقش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان جنگ ۳۳ روزه و قبل از آن در تحقق پیروزی‌های مقاومت اسلامی اشاره کرد و افزود که سردار شهید سلیمانی قصد داشت شخصاً وارد میدان جنگ شود و مثلاً به جنوب لبنان و یا نقطه دیگری برود.

سید حسن نصرالله با لبخند افزود: ولی ما و حاج عماد و دیگر فرماندهان اجازه این کار را به او ندادیم؛ چراکه حضور ایشان در کنار ما مفیدتر از آن بود که بخواهد به میدان یا خط مقدم برود.

دبیرکل حزب الله هرگونه نقش ایران در تصمیمات حزب‌الله برای جنگ با رژیم صهیونیستی در تابستان ۲۰۰۶ را رد کرد و افزود: تصمیم حزب‌الله برای جنگ با رژیم صهیونیستی در تابستان ۲۰۰۶، یک تصمیم کاملاً لبنانی بود که توسط رهبران حزب الله اتخاذ شده بود و ایران در این موضوع هیچ گونه دخالتی نداشت. ولی آنچه که ما روی آن تمرکز داشتیم، این بود که ما باید موشک‌های سودمندی داشته باشیم؛ به طوری که بتوانیم با آن دورترین نقطه اراضی اشغالی را هدف قرار دهیم. در آن زمان، توانستیم به موشک‌هایی با بُرد ۱۵۰ کیلومتر دست پیدا کنیم که در پی آن تشکیلاتی برای انتقال موشک‌ها به لبنان و استقرار این موشک‌ها و آموزش نیروها ایجاد شد.

سید حسین نصرالله ادامه داد: علاوه بر این، آنچه که ما در اینجا بدان نیاز داشتیم فرماندهی و رهبری نظامی بود. موضوع فقط تاکتیک میدانی که برداران ما در میدان انجام دهند، نبود لذا ما همیشه به وجود سردار شهید سلیمانی با توجه تجربه، قدرت فرماندهی، درایت شجاعت و نگرش جامع او نیاز داشتیم.


شبکه المنار
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی