شناسه خبر : 102580
تاریخ انتشار : 1401/05/24 13:30
اروپا در سخت‌ترین شرایط مالی بازار مسکن طی 25 سال اخیر قرار دارد

اروپا در سخت‌ترین شرایط مالی بازار مسکن طی 25 سال اخیر قرار دارد

چشم‌انداز رو به وخامت در بازار املاک اروپا بیشترین افزایش را در نرخ بهره کلیدی خود در بیش از ربع قرن اخیر داشته است.

نورنیوز - گروه اقتصاد: افزایش نرخ بهره و هزینه‌های بالای ساخت و ساز، احیای اقتصادی بازارهای املاک اروپا به دنبال همه‌گیری کرونا را تهدید می‌کند.  

تحلیل بانک آمریکا نشان می‌دهد، افزایش نرخ بهره و سخت‌تر شدن شرایط مالی برای اولین بار از سال ۲۰۰۷، باعث افزایش هزینه‌های پرداخت بدهی‌ بازار املاک دفاتر اداری شده و این هزینه‌ها را به سطحی بالاتر از درآمد اجاره‌شان رسانده است.

به گفته مارک موزا تحلیلگر بخش مسکن، این امر باعث دلسردی سرمایه‌گذاران در این بخش شده است. این تازه بخشی از یک مشکل بزرگ است. افزایش نرخ‌های پایه به هزینه‌های خدمات بدهی مالکان افزوده است.

این تحلیلگر اظهار کرد: وقتی مردم در مورد نرخ بهره صحبت می‌کنند، این تنها یک چهارم هزینه استقراض شرکت‌های املاک اروپایی را نشان می‌دهد.

چشم‌انداز رو به وخامت در بازار املاک اروپا  پس از آن بروز کرده که بانک مرکزی انگلیس در اوایل ماه جاری به بهانه تشدید مبارزه با تورم، بیشترین افزایش را در نرخ بهره کلیدی خود در بیش از ربع قرن اخیر داشت. مدیران می‌گویند زمانی که خریداران مجبور شوند بدهی‌هایی را که برای خرید ساختمان‌ها استفاده می‌کردند، مجدداً تأمین مالی کنند، این چالش ممکن است افزایش یابد.

نظرسنجی اخیر مؤسسه سلطنتی نقشه‌برداران در انگلیس که یک نهاد پیشرو در صنعت املاک است، نشان داد که تقریباً نیمی از آژانس‌های املاک، نقشه‌برداران و مشاوران در اروپا و آمریکا گفته‌اند: «بازارهای این بخش در حال سقوط به سمت مرحله رکود است».


فایننشال تایمز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی