شناسه خبر : 102329
تاریخ انتشار : 1401/05/17 16:01
ادعای نهایی شدن متن توافق تا ساعات آینده کذب است

ادعای نهایی شدن متن توافق تا ساعات آینده کذب است

رسانه آمریکایی مدعی شده است که با وجود باقی ماندن برخی موضوعات، ایران و آمریکا به متن توافق هسته‌ای نزدیک شده و پیش‌نویس متن تا ساعات آینده نهایی می‌شود. اطلاعات رسیده به نورنیوز نشان می‌دهد که این خبرسازی کاملاً کذب است.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی مدعی شده که «با وجود باقی ماندن برخی موضوعات، ایران و آمریکا به متن توافق هسته‌ای نزدیک شده و پیش‌نویس متن تا ساعات آینده نهایی می‌شود.»

در این گزارش آمده؛ این پیش‌نویس که در آن اشاره‌ای به بحث پادمان نشده، برای تصمیم‌گیری نهایی طی روزهای آینده در حال آماده شدن است.

اطلاعات رسیده به نورنیوز نشان می‌دهد که این خبرسازی رسانه آمریکایی کاملاً کذب بوده و با هدف تشدید فشار بر هیأت مذاکره‌کننده ایرانی برای تن دادن به زیاده‌خواهی‌های طرف آمریکایی صورت گرفته است.

در همین خصوص؛ یک مقام وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اداعای مذکور، گفت: هنوز در مرحله‌ای نیستیم که از نهایی شدن متن توافق سخن بگوییم.

جمهوری اسلامی چنانچه از ابتدا به صراحت اعلام کرده بود؛ تا زمانی که از توافق درباره تمام موضوعات مورد بحث که منافع ملت ایران را تماماً حاصل نکند اطمینان نیابد، متنی را امضا نخواهد کرد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی