شناسه خبر : 102130
تاریخ انتشار : 1401/05/11 13:55
رئیس سازمان مدیریت بحران: خسارت مردم سیل‌زده پرداخت خواهد شد

رئیس سازمان مدیریت بحران: خسارت مردم سیل‌زده پرداخت خواهد شد

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: یک تنخواه اولیه برای مناطق سیل‌زده تعیین شده که روز چهارشنبه در هیئت دولت برای تصویب ارائه می‌شود و خسارت مردم در سیل پرداخت خواهد شد.

نورنیوز-گروه جامعه: محمدحسن نامی صبح امروز در سفره یک روزه خود به استان چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف از این سفر به استان چهارمحال و بختیاری برآورد خسارات به این استان است و با جلساتی که برگزار می‌شود تصمیم‌گیری نهایی را برای چگونگی پرداخت خسارات و کمک‌های نهایی بیشتر به مردم داشت.

وی بیان داشت: حدود یک هفته است که استان چهارمحال و بختیاری درگیر سیل بوده و خوشبختانه تلفات جانی نداشته است، هیچ چیز مهمتر از جان انسان‌ها نیست که این عدم تلفات جانی نشانگر اطلاع رسانی دقیق و حضور به موقع مسئولان استان در میدان است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: خسارات شیلات، دام‌ها، کشاورزی توسط کارشناسان جهاد کشاورزی، خسارات به اماکن توسط کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و خسارات به خودروها و جاده‌ها توسط کارشناس اداره راه برآورد می‌شود و به صورت یکجا تماما به تهران می‌آید و حتماً به مردم پرداخت می‌شود. 

نامی در پایان با بیان اینکه برآوردها با نظر مثبت است و بودجه بیشتری در نظر گرفته می‌شود، در بخش عشایری و روستاها باید نوسازی و بهسازی بهتر صورت گیرد، گفت: یک تنخواه اولیه برای مناطق سیل‌زده چهارمحال و بختیاری تعیین شده که روز چهارشنبه در هیئت دولت برای تصویب ارائه می‌شود و خسارت مردم در سیل پرداخت خواهد شد.

امدادرسانی به مناطق سیل‌زده تسریع می‌شود‌

خسرو کیانی مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: دیروز سامانه بارشی بر غرب استان چهارمحال و بختیاری متمرکز بود که شهرستان‌های لردگان، اردل، خانمیرزا و کوهرنگ را تحت تاثیر قرار داد.

وی بیان داشت: متاسفانه این بارش موجب جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی به خصوص در شهر لردگان شد که با توجه به شکستگی سیل بند بالا دست شهر، منجر به آبگرفتگی معابر شد که بلافاصله تمامی اعضای امدادی و ... به منطقه اعزام شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: بازدیدهای میدانی صورت گرفت و دستگاه‌های امدادی از شهرکرد و بروجن در منطقه حضور یافتند، هم اکنون عملیات امدادی که خارج کردن آب از منازل مسکونی، سطح شهر و واحدهای تجاری بود در دست اقدام است.

کیانی در پایان خاطرنشان کرد: با پیگیری‌ها، رییس سازمان بحران کشور به اتفاق معاونین خود به استان سفر کردند که امروز آسیب‌ها با حضور این مسئولان پیگیری می‌شود تا بحث امدادرسانی تا پایان سامانه بارشی فصلی تسریع شود.


تسنیم
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی