شناسه خبر : 102104
تاریخ انتشار : 1401/05/10 16:09
رسانه‌های صهیونیست از ضعف اطلاعاتی تل‌آویو انتقاد کردند

رسانه‌های صهیونیست از ضعف اطلاعاتی تل‌آویو انتقاد کردند

رسانه‌های صهیونیست با ابراز تردید درباره اظهارات مقامات تل‌آویو درباره وضعیت دو نظامی اسرائیلی در اختیار حماس، هدف قرار دادن ساختمان محل نگهداری این دو نظامی یا اجساد آنها را ناشی از ضعف اطلاعاتی تل‌آویو ارزیابی کردند.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: «یوسی یوشوا» خبرنگار نظامی روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، در واکنش به بیانیه ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس که در آن از کشته‌شدن یکی از محافظان سربازان اسرائیلی سخن گفته بود، نوشت: اظهارات ابوعبیده به ما این پیام را می‌دهد که رزمندگان حماس از اجساد مردگان محافظت نمی‌کنند.

همانطور که این روزنامه‌نگار صهیونیست اعتراف می‌کند بیانیه گردان‌های قسام، افکار عمومی را در سرزمین‌های اشغالی متوجه زنده بودن اسرای صهیونیست و بی‌عملی تل‌آویو برای آزادی آنها کرد.

روزنامه «تایمز آو ایزرائیل» چاپ لندن نیز اشراف اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را زیرسئوال برد و نوشت: ادعای گردان‌های قسام، در صورت صحت، دقت عمل ارتش اسرائیل را در تعیین اهداف نظامی زیر سئوال می‌برد.

این روزنامه صهیونیست با اشاره به بیانیه قسام مبنی بر هدف قرار گرفتن ساختمان محل نگهداری اجساد نظامیان صهیونیست تاکید کرد: ارتش اسرائیل یا نمی‌دانست که بقایای اجساد سربازانش در این محل نگهداری می‌شود، یا می‌دانست و با وجود اطلاع، این حمله را انجام داد.

«تایمز آو ایزرائیل»، انتقادات جهانی علیه حملات کور رژیم صهیونیستی در نوار غزه که به کشته شدن غیرنظامیان می‌انجامد را یادآور شد و افزود: بیانیه گردان‌های قسام یادآور اقدامات ارتش اسرائیل در هدف قرار دادن ساختمان‌هایی است که فعالیت نظامی آشکاری در آنها انجام نمی‌شود.

بیانیه گردان‌های قسام به نظر می‌رسد در حال تغییر معادلات تبادل اسرا در سرزمین‌های اشغالی است و مقامات رژیم صهیونیستی که به شدت تحت فشار افکار عمومی برای روشن کردن وضعیت اسرا (ی این رژیم) هستند، اعلام کردند: اسرائیل به تلاش‌ها برای آزادی اسیران و مفقودان ادامه خواهد داد و این تلاش‌ها متوقف نخواهد شد.

رژیم صهیونیستی بارها اعلام کرده بود که "هدار گولدن" و "شائول آرون" دو نظامی اسیر صهیونیست در غزه کشته شدند و گردان های قسام اجساد آن‌ها را در اختیار دارد.

فوزی برهوم سخنگوی حماس نیز در اینباره خاطرنشان کرد: سران رژیم صهیونیستی به اسرائیلی‌ها دروغ می‌گویند تا بر ضعف و ناتوانی خود در مدیریت پرونده مبادله اسرا سرپوش گذارند.

وی تاکید کرد که گردان های قسام با این پیام، بار دیگر توپ را به زمین دشمن صهیونیستی انداخت تا به مسئولیت‌های خود عمل کرده و بهای امضای قرارداد مبادله اسرای دیگر را بپردازد.

ابوعبیده سخنگوی گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس شامگاه یکشنبه و در هشتمین سالروز اسارت دو نظامی صهیونیست در غزه در جریان جنگ سال ۲۰۱۴ پیامی خطاب به اشغالگران منتشر کرد.

در این پیام آمده بود که در هشتمین سالروز نبرد «عصف الماکول» که طی آن گردانهای قسام دو نظامی «اسرائیلی» را به اسارت گرفت، فرماندهان این گردان‌ها اجازه انتشار خبر بمباران مکانی در جریان نبرد «سیف القدس» در سال گذشته را دادند که منجر به شهادت یکی از مجاهدان «یگان سایه» و زخمی شدن ۳ مجاهد دیگر شد که وظیفه نگهبانی از نظامیان اسیر «اسرائیلی» را بر عهده داشتند.

پیام ابوعبیده سخنگوی گردان های شهید عزالدین قسام به این اشاره دارد که نظامیان اسیر «اسرائیلی» بر خلاف ادعای دشمن صهیونیستی که می‌گوید کشته شدند، زنده هستند.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی