شناسه خبر : 102081
تاریخ انتشار : 1401/05/09 21:15
اسلامی: مجلس می‌خواهند سند جامع انرژی هسته‌ای «قانون» تبدیل شود

اسلامی: مجلس می‌خواهند سند جامع انرژی هسته‌ای «قانون» تبدیل شود

رئیس سازمان انرژی اتمی: تأکید نمایندگان مجلس قانونی شدن سند جامع و نقشه راه توسعه صنعت هسته‌ای کشور است به گونه‌ای که در تغییر دولت‌ها، روند توسعه هسته‌ای کشور آسیب نبیند.

نورنیوز - گروه سیاست: محمد اسلامی پس از نشست روز یکشنبه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: سازمان انرژی اتمی در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و برنامه‌های دولت سیزدهم، سند جامع انرژی هسته‌ای را تدوین کرد و در ۲۰ فروردین ماه امسال رونمایی شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: همزمان تکلیفی در قانون بودجه ۱۴۰۱ توسط نمایندگان در بند (ن) تبصره  ۱۵ درج شد که بر اساس آن سازمان انرژی اتمی را مأمور کرد تا سند جامع و نقشه راه توسعه صنعت هسته‌ای کشور را در افق ۵۰ ساله تدوین کند و دولت هم آن را حداکثر تا پایان امسال به تصویب برساند.

او ادامه داد: در این نشست بیشتر اهداف کمی مدنظر نمایندگان بود و آنها این دیدگاه را دارند که سند به قانون تبدیل شود به گونه‌ای که در تغییر دولت‌ها، روند توسعه هسته‌ای کشور آسیب نبیند.

اسلامی خاطرنشان کرد: سازمان انرژی اتمی توسعه برق هسته‌ای، توسعه کاربرد پرتوها، رادیوداروها، حفاظت برابر اشعه و همچنین توسعه زیرساخت‌ها و شتاب بخشی به آن‌ها را در برنامه دارد. چرا که سازمان می‌خواهد تأثیر فناوری هسته‌ای بیشتر از گذشته در زندگی مردم به صورت ملموس پدیدار شود.


صداوسیما
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی