شناسه خبر : 102005
تاریخ انتشار : 1401/05/08 11:27
اذعان بورل به ناتوانی اروپا در قطع کامل واردات گاز از روسیه

اذعان بورل به ناتوانی اروپا در قطع کامل واردات گاز از روسیه

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن اشاره به اینکه اتحادیه اروپا واردات گاز از روسیه را به نصف کاهش داده‌ است، اعلام کرد: این انتظار که یک شبه واردات انرژی از روسیه متوقف شود، بیشتر شبیه به یک «معجزه» است.

نورنیوزـگروه بین‌الملل: «جوسپ بورل» در گفت‌وگویی با شبکه آلمانی دویچه‌وله در پاسخ به انتقادها علیه عملکرد کشورهای عضو اتحادیه اروپا در توقف خرید گاز از روسیه و ادامه تامین سرمایه جنگ مسکو از این طریق عنوان کرد: اتحادیه اروپا واردات گاز از روسیه را به نصف کاهش داده‌ است.

وی با بیان اینکه اروپایی‌ها نمی‌توانند یک شبه واردات گاز از روسیه را موقف کنند، خاطرنشان کرد: این انتظار بی‌مورد است، اتحادیه اروپا «نمی‌تواند» معجزه کند.

بورل در پاسخ به این پرسش که چرا اتحادیه اروپا تعرفه‌های تنبیهی برای مسکو در راستای کاهش هزینه واردات از روسیه در نظر نمی‌گیرد، گفت: این طرح پس از بررسی‌های جدی، از طرف کشورهای عضو اتحادیه رد شد اما آن‌ها «تصمیم قاطع‌تری» گرفتند که آن‌ توقف خرید گاز از مسکو بود.

بنابر این گزارش، باوجود تمام تلاش‌های اروپایی‌ها برای توقف واردات از روسیه، کشورهای اروپایی همچنان به منظور تامین انرژی مصرفی منازل مسکونی و پویایی اقتصادی به دخایر انرژی روسیه وابسته هستند.

کشورهای اروپایی‌ هفته‌ گذشته در راستای اجرای سیاست‌های غرب علیه مسکو بر سر کاهش مصرف ۱۵ درصدی گاز توافق کردند.

این اقدام صرفه‌جویانه به منظور تامین گاز مورد نیاز اروپایی‌ها در طول زمستان، در شرایطی که روسیه انتقال گاز به این کشورها را به دلیل تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو متوقف کند، صورت می‌گیرد.

کاهش ۱۵ درصدی مصرف انرژی درحالی از اروپایی‌ها انتظار می‌رود که آن‌ها تحت ثاثیر شرایط بحرانی اقتصاد در اروپا در تامین مخارج زندگی روزمره با مشکل روبه‌رو هستند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه این گفت‌وگو با رد نتایج تحلیل‌ها از شرایط اقتصادی روسیه پس از تحریم‌های غرب و این موضوع که اقدامات غرب تاکنون تاثیری بر مسکو نداشته‌است، مدعی شد: روسیه از قطعات الکترونیکی تولیدکنندگان غربی در تجهیزات نظامی‌اش استقاده کرده اما این تحریم‌ها دسترسی مسکو با این قطعات را مسدود کرده است.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی