شناسه خبر : 102003
تاریخ انتشار : 1401/05/08 11:17
تور آفریقایی وزیر خارجه آمریکا

تور آفریقایی وزیر خارجه آمریکا

وزیر خارجه آمریکا از جمعه آتی تور آفریقایی سه روزه خود را آغاز خواهد کرد؛ قاره سیاه یکم تا پنجم مرداد (23 تا 27 ژوئیه) نیز میزبان رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه بود.

نورنیوزـگروه بین‌الملل: تارنمای رادیو بین المللی فرانسه نوشت: به دنبال اقدام‌های هماهنگ "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه، رئیس دیپلماسی آمریکا راه او را دنبال می‌کند؛ "آنتونی بلینکن" دیروز (جمعه) از سفر آتی خود به آفریقا خبر داد.

وی قرار است از هفتم تا نهم ماه اوت به آفریقا سفر کند؛ سفری که با هدف تایید مجدد حضور ژئوپلتیکی آمریکا در قاره آفریقا در برابر روسیه در پس زمینه جنگ در اوکراین انجام می‌شود.

بلینکن در تور آفریقایی خود به آفریقای جنوبی، جمهوری دموکراتیک کنگو و رواندا خواهد رفت.

این سفر به دنبال سفر وزیر خارجه روسیه به قاره سیاه صورت می‌گیرد؛ سفری که رادیو بین المللی فرانسه مدعی است، به سختی به پایان رسید. لاوروف به دنبال آن بود که نشان دهد مسکو از نظر دیپلماتیک منزوی نیست و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه مسئول افزایش قیمت مواد خام خواهد بود.

یک هفته پس از سفر بلینکن به قاره آفریقا و به دنبال سفر «سامانتا پاور» رئیس آژانس توسعه بین المللی آمریکا به کنیا و سومالی، این قاره میزبان «لیندا توماس گرینفیلد - Linda Thomas Greenfield» فرستاده جو بایدن در سازمان ملل خواهد بود؛ او نیز به غنا و اوگاندا می‌رود.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای هدف از این تلاش‌های دیپلماتیک را این گونه عنوان کرده که واشنگتن می‌خواهد به کشورهای آفریقایی نشان دهد که نقش ژئواستراتژیک اساسی دارد و متحدان مهمی در مهم‌ترین مسائل زمان برای واشنگتن هستند.

کارشناسان مسایل منطقه معتقدند که واشنگتن در گیر و دار جنگ اوکراین به دنبال منزوی کردن روسیه در جهان می باشد، اقدامی که تاکنون نتیجه بخش نبوده است.  


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی