شناسه خبر : 101957
تاریخ انتشار : 1401/05/05 21:32
امیرعبداللهیان: ایران حسن‌نیت خود برای رسیدن به توافق را نشان داده است

در گفتگوی تلفنی با جورف بورل؛

امیرعبداللهیان: ایران حسن‌نیت خود برای رسیدن به توافق را نشان داده است

وزیر امور خارجه در گفتگوی تلفنی با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از آغاز مذاکرات تاکنون همواره حسن‌نیت و اراده جدی خود را برای رسیدن به توافق نشان داده است.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: حسین امیرعبداللهیان در گفتگوی تلفنی با جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آخرین وضعیت گفتگو برای رفع تحریم‌ها را مورد بررسی و تبادل نظر قرار داد.

وزیر امور خارجه در این گفتگوی تلفنی ضمن قدردانی از تلاش‌های جوزف بورل و انریکه مورا، معاون او اظهار کرد: هیچ تردیدی در اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار وجود ندارد.

 امیرعبداللهیان تأکید کرد: اگر آمریکا با واقع بینی در مسیر دستیابی به راه حل و حصول توافق گام بردارد، توافق خوب قابل دسترس همه طرف‌ها خواهد بود.

وزیر امور خارجه یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران از آغاز مذاکرات تاکنون همواره حسن‌نیت و اراده جدی خود را برای رسیدن به توافق نشان داده است.

امیرعبداللهیان با اشاره به متن ارائه شده اخیر از سوی بورل افزود: ایران از تداوم مسیر دیپلماسی و مذاکره استقبال می کند.  

وزیر امور خارجه در ادامه عنوان کرد: آمریکا همواره اظهار می‌دارد که خواهان توافق است، پس باید در متن توافق و در عمل این رویکرد مشاهده شود.

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این گفتگو اظهار کرد: طرف ایرانی تاکنون اراده مثبت و جدی در روند مذاکرات از خود نشان داده و اکنون زمان آن است که مذاکرات به نتیجه مطلوب برسد.

بورل بار دیگر بر آمادگی خود و معاونش برای تسهیل و تسریع این روند از طریق ارتباط و رایزنی  با همه طرف ها تأکید کرد.

دو طرفی در این گفت وگو در خصوص چگونگی ادامه مسیر بحث و تبادل نظر کردند.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی