شناسه خبر : 101851
تاریخ انتشار : 1401/05/03 17:30
روسیه عملیات اطلاعاتی مشترک اوکراین و انگلیس را خنثی کرد

روسیه عملیات اطلاعاتی مشترک اوکراین و انگلیس را خنثی کرد

عملیات اطلاعاتی-نظامی اوکراین و انگلیس برای ربودن چند فروند هواپیمای نیروی هوایی ارتش روسیه، با عملیات فریب متقابل و کشف اطلاعات محرمانه، خنثی شد.

نورنیوزـگروه بین‌الملل: سرویس امنیت فدرال روسیه با اعلام خبر خنثی‌سازی عملیات هواپیماربایی اوکراین، از کشف اطلاعات مهم طبقه‌بندی شده در جریان عملیات فریب متقابل خبر داد.

ماجرا از این قرار است که دستگا‌های اطلاعاتی ارتش اوکراین با همکاری سرویس اطلاعات خارجی انگلیس با طراحی یک عملیات پیچیده امنیتی-اطلاعاتی، با تطمیع خلبانان روسی، قصد ربودن چندین فروند هواپیمای نظامی روسی را داشتند.

سرویس‌های امنیتی-اطلاعاتی اوکراین با همکاری نزدیک سرویس‌های امنیتی انگلیس، ضمن برقراری ارتباط محرمانه با تعدادی از خلبانان ارتش روسیه، به هر کدام از آن‌ها وعده پاداش ۲ میلیون دلاری و نیز اخذ اقامت دائم و شهروندی در یکی از کشور‌های اتحادیه اروپا، در قبال فرود آمدن در پایگاه‌های هوایی ارتش اوکراین را داده بودند.

سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد: این عملیات، تحت نظارت و مدیریت کامل سرویس‌های اطلاعاتی ناتو بوده و سرویس‌های امنیتی اوکراین و انگلیس، اجرای این عملیات را برعهده داشتند.

 

 

سرویس امنیت فدرال روسیه، یکی از نتایج مهم خنثی‌سازی عملیات هواپیماربایی، را کشف اطلاعات طبقه‌بندی شده عنوان کرد.

سرویس‌های امنیتی اوکراین و انگلیس، به اجرای موفق این عملیات کاملا اطمینان داشتند و از اینرو، نقشه کامل محل استقرار سامانه‌های پدافند هوایی و نیز اطلاعات دقیقی از پایگاه‌های خود را در اختیار خلبانان روسی قرار داده بودند، تا به گمان خود، هواپیما‌های روسی و سرنشینان آن‌ها، به سلامت در مناطق امن فرود آیند.

به گفته خلبانان روسی، اوکراینی‌ها تصور نمی‌کردند که در تمام مدت، تحت رصد قرار داشته و در یک عملیات فریب گرفتار شده‌اند.

اطمینان اوکراینی‌ها از موفقیت‌آمیز بودن این نقشه به حدی بود که حتی از خلبانان روسی خواسته بودند، پیش از به پرواز درآمدن به سوی پایگاه‌های اوکراین، با قرار گرفتن در کنار هواپیما‌های خود، از آن‌ها فیلمبرداری و قصد خود را اعلام کنند تا بعد از فرود آمدن در خاک اوکراین، بعنوان سند همکاری آن‌ها با ارتش اوکراین تلقی شود.

 


خبرگزاری صدا و سیما
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی