شناسه خبر : 101848
تاریخ انتشار : 1401/05/03 17:28
بازار سهام جهانی سقوط کرد

بازار سهام جهانی سقوط کرد

بازارهای آسیایی در روز دوشنبه و آغاز هفته کلیدی برای سهام، سقوط کردند زیرا فدرال رزرو آماده شده است تا دوباره نرخ‌های بهره را افزایش دهد و برخی از بزرگترین شرکت‌های جهان درآمد خود را گزارش می‌دهند.

نورنیوز-گروه اقتصاد: در حالی که انتظار می‌رود بانک مرکزی ایالات‌متحده به‌طور گسترده‌ای هزینه‌های استقراض را ۷۵ واحد افزایش دهد، معامله‌گران نظرات سیاست‌گذاران را در مورد چشم‌انداز بزرگ‌ترین اقتصاد جهان بررسی خواهند کرد زیرا سعی می‌کنند ضمن حفظ رشد، تورم را مهار کنند.

این تصمیم یک روز قبل از انتشار داده‌های تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه دوم اتخاذ می‌شود و برخی ناظران هشدار می‌دهند که می‌تواند دومین انقباض متوالی را نشان دهد که یک رکود فنی در نظر گرفته می‌شود.

هر سه شاخص اصلی در وال استریت هفته گذشته با افت به پایان رسیدند و به دنبال از دست دادن داده‌های بزرگ در بخش خدمات حیاتی به افزایش سه روزه پایان دادند.

آسیا وضعیت کمی بهتر از خود نشان داد و توکیو، هنگ کنگ، شانگهای، سیدنی، تایپه، مانیل، جاکارتا و ولینگتون همگی در وضعیت قرمز قرار داشتند، هرچند در سنگاپور و سئول پیشرفت‌های اندکی مشاهده شد.

سرمایه‌گذاران همچنین منتظر انتشار درآمد غول‌های تجاری اپل، آمازون و آلفابت، مادر گوگل هستند؛ این ارقام ایده روشن‌تری در مورد تاثیر تورم فزاینده و افزایش نرخ بهره بر مخارج مصرف‌کننده و درآمد شرکت‌ها ارائه می‌دهد.

اما تحلیلگران در مورد چشم‌انداز محتاط هستند، در حالی که توجه به سطوح معاملاتی از افزایش قیمت‌ها به رشد اقتصادی معطوف می‌شود، برخی می‌گویند که کندی رشد می‌تواند به بانک‌ها اجازه دهد تا از انقباض پولی خود بکاهند.

روسای فدرال رزرو پیش از این اعلام کردند که اولویت اصلی آنها کاهش تورم از بالاترین سطح چهار دهه اخیر حتی با  افزایش هزینه‌هاست.

اریک رابرتسن، استراتژیست استاندارد چارترد گفت: ما همچنان شاهد نزولی بیشتر برای دارایی‌های پرخطر هستیم زیرا ترس از رکود افزایش یافته و بانک‌های مرکزی همچنان متعهد به مبارزه با تورم به قیمت افزایش هزینه‌ها هستند.

استفان اینس در مدیریت دارایی SPI اظهار کرد: «در حالی که افزایش مطالبات بیکاری، فروش کندتر مسکن و افزایش موجودی سوخت نشان می‌دهد که افزایش نرخ‌های اولیه فدرال رزرو باعث کاهش سرعت و کنترل تورم می‌شود اما مسئله این است که به چه قیمتی این اتفاق رخ می‌دهد.»

کاهش رشد اقتصادی و ضربه مورد انتظار به تقاضا همچنان بر قیمت نفت فشار می‌آورد. نفت خام بیشتر دستاوردهای پس از حمله روسیه به اوکراین را رها کرده و واندانا هاری از واندا اینسایت گفت که شاهد ضررهای بیشتری بوده است.

وی گفت: «در حالی که قیمت‌ها نوسان داشته‌اند من انتظار دارم فشار نزولی دوباره بر نفت خام وارد شود. تصمیم فدرال رزرو احتمالا یادآوری تازه از روندهای معکوس اقتصادی آینده خواهد بود».


ایسنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی