شناسه خبر : 101675
تاریخ انتشار : 1401/04/29 18:42
سقوط آزاد بایدن در نظرسنجی‌؛ تورم صدای آمریکایی‌ها را درآورد

سقوط آزاد بایدن در نظرسنجی‌؛ تورم صدای آمریکایی‌ها را درآورد

نظرسنجی سراسری در آمریکا نشان می‌دهد که میزان محبوبیت جو بایدن در این کشور به 36 درصد سقوط کرده است.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: در شرایطی که مخالفان جمهوری‌خواه جو بایدن با اشاره به گاف‌های رئیس‌جمهور دموکرات ۷۹ ساله آمریکا بارها سلامت جسمی و ذهنی او را زیر سوال برده‌اند، سقوط آزاد بایدن در نظرسنجی‌ها همچنان خبرساز است.

نظرسنجی مشترک خبرگزاری رویترز و موسسه «ایپسوس» که روز سه شنبه (دیروز) منتشر شد، از کاهش محبوبیت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به ۳۶ درصد حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کاهش محبوبیت بایدن در نظرسنجی جدید در شرایطی صورت گرفته که تورم در این کشور زندگی آمریکایی‌ها را تحت تاثیر قرار داده است.

این نظرسنجی سراسری دو روزه نشان می‌دهد که ۵۹ درصد از آمریکایی‌ها از عملکرد بایدن در مقام ریاست جمهوری این کشور ناراضی هستند.

بنا بر گزارش رویترز، محبوبیت رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا از ماه آگوست ۲۰۲۱ تاکنون زیر ۵۰ درصد بوده و برای اولین بار در ماه می ۲۰۲۲ به ۳۶ درصد کاهش یافته بود.

کاهش محبوبیت بایدن در نظرسنجی‌ها، زنگ هشدار را برای دموکرات‌ها درباره از دست دادن کنترل حداقل یکی از مجالس کنگره (نمایندگان یا سنا) را در انتخابات میان دوره‌ای هشتم نوامبر (۱۷ آبان) به صدا در آورده است.

طبق این گزارش‌‎، محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته ۳۹ درصد بوده و ظرف تنها یک هفته محبوبیت بایدن سه درصد کاهش داشته است.

رویترز نوشت: «محبوبیت بایدن از افزایش تورم آسیب دیده است، تورم در ماه ژوئن به بالاترین میزان طی ۴۰ سال گذشته رسید و تورم ۹.۱ درصد شد.»


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی