شناسه خبر : 101657
تاریخ انتشار : 1401/04/29 18:55
تاکید سرلشکر باقری بر لزوم افزایش همکاری‌های نظامی ایران و ترکیه

تاکید سرلشکر باقری بر لزوم افزایش همکاری‌های نظامی ایران و ترکیه

سرلشکر باقری با تاکید بر لزوم افزایش همکاری‌های نظامی دو کشور ایران و ترکیه در حوزه‌های مختلف، گفت: نسبت به نگرانی‌های مرزی کشور ترکیه حساس هستیم.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستادکل نیروهای مسلح در دیدار با «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه، با اشاره به اهمیت روابط نظامی دو کشور اظهار داشت: دو کشور ایران و ترکیه زمینه‌های مشترک همکاری متعددی از جمله در حوزه مقابله با تروریسم، مسائل منطقه، همکاری‌های مرزی، برنامه‌های آموزشی و رزمایشی و تعامل در بخش صنعت نظامی دارند که باید مورد بررسی قرار گیرد.


سرلشکر باقری با تاکید بر گسترش مناسبات و افزایش روابط نظامی بین دو کشور گفت: با توجه به اینکه ایران و ترکیه دو همسایه دیرینه با ارتباطات گسترده نظامی هستند از اینرو باید دیدارهای دو جانبه و رفت و آمد بین نیروهای مسلح دو کشور بیش از گذشته باشد تا بدین ترتیب در بسیاری از مسائل مشترک به نتیجه برسیم.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح افزود: جمهوری اسلامی ایران نسبت به نگرانی‌های کشور ترکیه در حوزه مناقشات مرزی که اشرار در مرزهای دو کشور ایجاد می‌کنند حساس است و همواره در راستای رفع سوءتفاهمات گام برداشته است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نیروهای خود را در مرز با کشور ترکیه افزایش داده تا رفت و آمدهای غیرقانونی به حداقل برسد.

در ادامه ژنرال حلوصی آکار وزیر دفاع کشور ترکیه نیز بر افزایش همکاری‌های نظامی دو کشور در منطقه و مقابله با تروریسم و همکاری‌های مرزی تاکید کرد.

وی افزود: همکاری‌های نظامی دو کشور باید در پرتو چارچوب و مفادی که در گذشته مطرح شده به نتیجه برسد.


ایسنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی