شناسه خبر : 100488
تاریخ انتشار : 1401/04/24 18:32
تاکید بر توسعه همه‌جانبه روابط ایران و جمهوری آذربایجان

شمخانی تاکید کرد؛

تاکید بر توسعه همه‌جانبه روابط ایران و جمهوری آذربایجان

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در سفر به باکو: روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتمایی و اقتصادی، در حوزه‌های مختلف انرژی، نفت، سد سازی، ترانزیت می‌تواند یک تحول دیگری پیدا کند.

نورنیوز ـ گروه سیاسی: دریابان شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان امروز در ادامه سفرهای منطقه‌ای خود در باکو در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا وسیما گفت: در چارچوب سفرهای منطقه‌ای، امروز یک سفر فشرده‌ای به کشور دوست و همسایه و برادرمان جمهوری آذربایجان داشتیم و درباره موضوعات مورد علاقه دو کشور گفتگو و راهکارهای جلوگیری از تاثیرات عنصر سوم در منطقه را تنظیم کردیم.

او افزود: تصور می‌کنم بعد از این سفر روابط در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتمایی و اقتصادی، در حوزه‌های مختلف انرژی، نفت، سد سازی، ترانزیت می‌تواند یک تحول دیگری پیدا کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با تاکید بر برقراری صلح پایدار در منطقه گفت: تاکید شد بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره مخالف تغییر مرزها بوده و همواره خواهان این بوده که مابین دو کشور همسایه جمهوری آذربایجان و ارمنستان مذاکرات مستقیم انجام شود و جمهوری اسلامی ایران هم به این مذاکره کمک کند.

او با اشاره به همکاری‌های منطقه‌ای گفت: تاکید کردیم بر ابتکار خیلی خوب 3+3 و امیدوار هستیم که جلسه مذاکرات وزرای خارجه آذربایجان و ارمنستان که فردا خواهد بود بتواند این گام‌ها را به‌درستی دنبال کند. منطقه ما نیازمند ثبات، صلح و توسعه است که همه اهالی این منطقه می‌توانند از این سه‌گانه بهره‌مند شوند .


خبرگزاری صدا و سیما
اخبار مرتبط



نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی