شناسه خبر : 100301
تاریخ انتشار : 1401/04/19 17:44
غرب قادر به حفظ سطح فعلی حمایتش از اوکراین در بلند مدت نیست

هشدار یک رسانه آمریکایی؛

غرب قادر به حفظ سطح فعلی حمایتش از اوکراین در بلند مدت نیست

در شرایطی که فشارها ضد روسیه از سوی آمریکا و متحدانش ادامه دارد، یک رسانه آمریکایی هشدار داد که غرب توان این را ندارد که در بلندمدت سطح کنونی حمایت‌هایش از اوکراین را ادامه بدهد.

نورنیوز -گروه بین‌الملل: در شرایطی که فشارها ضد روسیه از سوی آمریکا و متحدانش ادامه دارد، یک رسانه آمریکایی هشدار داد که غرب توان این را ندارد که در بلندمدت سطح کنونی حمایت‌هایش از اوکراین را ادامه بدهد.

روزنامه نیویورک تایمز گزارشی درباره وضعیت کنونی بحران اوکراین و مواضع حمایتی آمریکا و متحدانش آنها و فشارهایشان علیه روسیه منتشر کرد.

در بخشی از این گزارش به نقل از مقام‌های ناشناس هشدار داده شده است، ایالات متحده و متحدانش قادر نخواهند بود برای دوره طولانی سطح کنونی حمایتشان از اوکراین را حفظ کنند.

در گزارش نیویورک تایمز آمده است، به رغم این واقعیت که جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده وعده داده است که "تا هر زمان که لازم باشد" در کنار اوکراین ایستاده است، هیچ کسی انتظار ندارد که با پایان بسته کمکی ۵۴ میلیارد دلاری واشنگتن میلیاردها دلار حمایت بیشتر از اوکراین انجام شود.

این روزنامه نزدیک به دموکرات‌ها هشدار داد، مقام‌های آمریکایی اذعان دارند که انبار و زرادخانه تسلیحاتی واشنگتن و اروپایی‌ها با گذشت زمان کاهش خواهد یافت و حفظ سطح کنونی «حمایت‌های مادی» از اوکراین کاری سخت خواهد بود.

طبق گزارش روزنامه نیویورک تایمز، انتظار می‌رود کمک نظامی مصوب کنگره آمریکا به اوکراین تا سه ماهه دوم سال آینده میلادی ادامه یابد.

انتظار این خبر در شرایطی انجام شده که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه هفته گذشته مجوز ۴۰۰ میلیون دلاری برای ارائه کمک نظامی تازه واشنگتن به اوکراین را صادر کرد.

طبق اعلام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، بسته جدید کمک‌های این کشور به اوکراین شامل چهار سامانه راکتی دوربرد «هیمارس»، هزار گلوله مهمات توپخانه ۱۵۵ میلی‌متری با قابلیت‌های هوشمندتر و دیگر تجیهزات می‌شود.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) از آغاز «عملیات نظامی ویژه در اوکراین» خبر داد؛ اقدامی که چند روز بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک توسط مسکو انجام شد.

مقام‌های مسکو بارها اعلام کرده‌اند که هدف از این عملیات، تصرف اراضی اوکراین نیست و روسیه به درخواست کمک لوهانسک و دونتسک این عملیات را انجام داده است. به گفته مسئولان روس، «نازی زدایی اوکراین» و خلع سلاح این کشور هدف این عملیات است.


نیویورک‌ تایمز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی