شناسه خبر : 100298
تاریخ انتشار : 1401/04/19 17:10
احتمال خداحافظی دائمی جانسون از سیاست

تلگراف خبر داد؛

احتمال خداحافظی دائمی جانسون از سیاست

در حالی که اظهارنظرها درباره بحران سیاسی انگلیس ادامه دارد، روزنامه انگلیسی تلگراف از احتمال خداحافظی دائمی بوریس جانسون از سیاست خبر داد.

نورنیوز -گروه بین‌الملل: در حالی که اظهارنظرها درباره بحران سیاسی انگلیس ادامه دارد، روزنامه انگلیسی تلگراف از احتمال خداحافظی دائمی بوریس جانسون از سیاست خبر داد.

با شدت گرفتن بحران ناشی از استعفای بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس به دنبال سلسله رسوایی‌های او، گمانه‌زنی‌ها درباره آینده او در فضای رسانه‌ای این کشور همچنان خبرساز است.

به نوشته روزنامه «تلگراف»، منابع مطلع و نزدیک به نخست‌وزیر مستعفی انگلیس خبر دادند که او در حال اندیشیدن به کناره‌گیری همیشگی از سیاست است.

بنا بر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یک منبع مطلع به این روزنامه انگلیسی گفت: «او (بوریس جانسون) آخر هفته را به فکر کردن در این باره اختصاص می‌دهد. من فکر نمی‌کنم هنوز تصمیمی گرفته باشد».

یکی دیگر از منابع استنادی روزنامه تلگراف به این روزنامه خبر داد که بوریس جانسون «در حال بررسی این موضوع است که ما در چه وضعیتی قرار داریم. فکر نمی‌کنم او همین حالا (از سیاست) کناره‌گیری کند».

به نوشته تلگرف، چند منبع مطلع خبر دادند که بوریس جانسون در حال تصمیم گیری در این باره است که آیا در مجلس عوام بماند یا اینکه مسیر دیگیر در پیش بگیرد و به پیشه نویسندگی و سخنرانی برگردد.

روزنامه تلگرف پیشتر خبر داده بود که «جرمی هانت» وزیر خارجه پیشین انگلیس که در سال ۲۰۱۹ رقابت برای رهبری حزب حاکم محافظه کار را به جانسون باخت، بار دیگر برای این منصب و نخست وزیری نامزد شد.

طبق گزارش‌ها، افرادی از قبیل «ساجید جاوید»، وزیر سابق بهداشت، ندیم زهاوی، وزیر خزانه‌داری دولت جانسون، گرانت شاپس، وزیر حمل و نقل این دولت، ریشی سوناک، وزیر مستعفی خزانه داری کابینه جانسون، نامزدی خود را برای رهبری حزب محافظه کار و در نتیجه نخست‌وزیری انگلیس اعلام کرده‌اند.


روزنامه تلگراف
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی