شناسه خبر : 100293
تاریخ انتشار : 1401/04/19 15:57
کمالوندی: برداشت اورانیوم 20 درصد زیرنظر آژانس است

کمالوندی: برداشت اورانیوم 20 درصد زیرنظر آژانس است

سخنگوی سازمان انرژی اتمی: اقدام دیروز ایران در برداشت محصول 20 درصد از این زنجیره بخش فنی پایانی این اقدام اعلام شده قبلی بود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش‌تر اطلاع رسانی کرده و اخیرا هم راستی آزمایی شده است.

نورنیوز -گروه سیاست: بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفتگو‌ با خبرگزاری صدا وسیما، با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر  افزایش میزان غنی‌سازی اورانیوم در ایران گفت: گازدهی به یک زنجیره جدید از ماشین‌های سانتریفیوژ IR6 حداقل دو هفته پیش به آژانس اطلاع داده شده بود و پیش‌تر آژانس در این خصوص اطلاع رسانی کرد که بلافاصله، رسانه‌های بین‌المللی نیز با هدف پیگیری اهداف خاص، آن را با بزرگنمایی منعکس کردند.

کمالوندی ادامه داد: اقدام دیروز ایران در برداشت محصول ۲۰ درصد از این زنجیره بخش فنی پایانی این اقدام اعلام شده قبلی بود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش‌تر اطلاع رسانی کرده و اخیرا هم راستی آزمایی شده است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: این اقدام سازمان انرژی اتمی در اجرای تکالیف قانونی سازمان در راه اندازی و گازدهی هزار دستگاه (۶ زنجیره) از ماشین سانتریفیوژ IR6 صورت گرفته است.


صداوسیما
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی