شناسه خبر : 100237
تاریخ انتشار : 1401/04/17 22:21
رئیسی: امروز وظیفه داریم کار مضاعفی برای ملت ایران انجام دهیم

در جلسه شورای اداری کردستان؛

رئیسی: امروز وظیفه داریم کار مضاعفی برای ملت ایران انجام دهیم

رئیس جمهور عصر جمعه در جلسه شورای اداری کردستان در سنندج اظهار کرد: امروز وظیفه داریم کار مضاعفی برای مردم این خطه و در مجموع ملت ایران انجام دهیم و مردم شایسته بهترین خدمات هستند.

نورنیوز -گروه سیاست: آیت الله سیدابراهیم رئیسی عصر جمعه در جلسه شورای اداری کردستان در سنندج اظهار کرد: با ادعا و سخن گفتن پرحرارت اتفاق مهمی در زندگی مردم نمی افتد و بلکه انتظار رهبری و مردم اقدام و عمل است و باید با جدیت کار کرد و پرونده و کارنامه ارائه داد.

رئیسی با بیان اینکه مردم کردستان مخلصانه برای انقلاب کم نگذاشتند، اضافه کرد: امروز وظیفه داریم کار مضاعفی برای مردم این خطه و در مجموع ملت ایران انجام دهیم و مردم شایسته بهترین خدمات هستند.

رئیس جمهور بر لزوم نگاه ویژه و تحولی به کردستان تاکید کرد و افزود: زمانی کسانی در جای جای این استان در دوران دفاع مقدس نام آور شدند و آنان همان شهیدان و رزمندگان بسیجیان بودند، چرا که اهل عمل و اقدام عملی بودند و باید از آنان الگو گرفت.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه دولت و مجلس نباید کار را به گردن هم بیاندازند، ادامه داد: باید در درجه اول در پیشگاه خداوند و سپس نزد مردم و ارباب رجوع و سلسله مراتب پاسخگو باشیم.

او یادآور شد: در حوزه مسئولیت، مهم انجام دادن کار است و انتظار مردم از ما مدیران این است که در زندگیشان تحول ایجاد کنیم و اگر این اتفاق افتاد، کار را به درستی انجام داده ایم.

رئیس جمهور، دولت را دارای توانایی‌های زیاد معرفی کرد و افزود: همه کسانی که به نام این دولت، مجلس و نظام در جای جای کشور کار می کنند، باید در عمل و اجرا تلاش کنند که گره‌ای از مشکلات مردم گشوده شود و در این راه باید نگاهمان به داخل باشد، نه بیگانگان، چرا که بیگانگان دلشان برای ما نسوخته است و برای ما کاری نمی کنند.

آیت‌الله رئیسی گلایه مردم از تورم را درست دانست و افزود: دولت لایحه دوفوریتی علت‌های تورمی که در قانون می‌توان مانع از آن شد را به مجلس تقدیم کرده است و باید کاری کرد که دلایل تورم ایجاد نشود که خواست مردم است.

او با طرح این سوال از مدیران استان که چند سرمایه گذار به کردستان آورده اید؟ اضافه کرد: رشد اقتصادی در گرو افزایش سرمایه گذاری است مدیران باید در این راستا پیگیر بوده و احساس مسئولیت کنند.

رئیس جمهور بر لزوم افزایش بهره‌وری و تحول در همه بخش‌ها تاکید کرد و گفت: مردم امتحانشان را پس داده‌اند و حالا نوبت ما است که برای تحول در بخش اقتصادی و زندگی کردم عمل کنیم.

آیت‌الله رئیسی مدیر سیاسی را مدیری دانست که از جامعه و نیازهای آن شناخت داشته باشد و ادامه داد: مدیران وظیفه دارند در این راستا ایفای نقش کنند و در میدان عمل باشند.

رئیسی تاکید کرد: انتظارم این است که مدیران نگاه تحولی به استان داشته باشند و امروز با بررسی‌های صورت گرفته، تلاش مان این بود که مشکلات بخش‌های کشاورزی، راه و آب را در کردستان احصا و با اختصاص اعتبارات مناسب، برای رفع آن گام برداریم.  

رئیس جمهور با بیان اینکه دغدغه من در استان‌هایی مانند کردستان، بیکاری است، اظهار کرد: جوانی که فارع التحصیل شده نباید احساس کند بیکار می ماند و این مهم با تلاش دستگاه های مختلف و ایجاد اشتغال و خط تولید توسط آنان قابل تحقق است.

وجود امنیت و وحدت بین اقوام و مذاهب در کردستان به عنوان بزرگترین نعمت، پرداخت تسهیلات کم بهره به روستاییان، تلاش برای توسعه اقتصاد روستایی و جلوگیری از افزایش حاشیه نشینی، از دیگر نکاتی بود که آیت الله رئیسی به آن اشاره کرد.

استان کردستان امروز جمعه میزبان سفر استانی آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و هیات همراه است.

دیدار عمومی با اقشار مختلف مردم شهرستان سقز، نشست با روحانیون استان، دیدار با مردم سنندج در ورزشگاه ۶ هزار نفری ۲۲ گولان، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری با اصحاب رسانه از برنامه های سفر یک روزه رئیس جمهور به کردستان است.

وزیر آموزش و پرورش، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی، وزیر جهاد کشاورزی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، رئیس دفتر رئیس جمهور، مشاور رئیس جمهور در امور مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده  و مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، آیت الله رئیسی را در این سفر همراهی می کنند.

استان کردستان با بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.


ایرنا
اخبار مرتبط












نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی