شناسه خبر : 100206
تاریخ انتشار : 1401/04/16 20:45
تعدد رویدادهای انتخاباتی و نشانه‌هایی از شکاف عمیق سیاسی رژیم صهیونیستی

تعدد رویدادهای انتخاباتی و نشانه‌هایی از شکاف عمیق سیاسی رژیم صهیونیستی

در سال‌های اخیر تعداد رویدادهای انتخاباتی در رژیم صهیونیستی به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است؛ افزایشی که نشانه بحران سیاسی عمیق در این رژیم است.

نورنیوز -گروه بین‌الملل: از زمان تأسیس رژیم صهیونیستی، برگزاری انتخابات در سرزمین‌های اشغالی با فاصله زمانی عادی آغاز شده است، اما در سال‌های اخیر تعداد رویدادهای انتخاباتی به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است؛ افزایشی که نشانه بحران سیاسی عمیق در این رژیم است.

طبق گزارش آماری خبرگزاری «آناتولی»، از زمان تشکیل کنست [پارلمان رژیم صهیونیستی] تاکنون، انتخابات این مجلس به صورتی عادی انجام می‌گرفت اما هم‌اکنون این انتخابات‌ها به شکل بی‌سابقه‌‌ای افزایش یافته‌اند؛ به‌طوری که حالا میانگین برگزاری آن‌ها از هر چهار سال یک‌بار به ​​هر دو سال و چهار ماه یک‌بار رسیده است.

در حالی که انتخابات در سرزمین‌های اشغالی هر ۴ سال یک بار برگزار می‌شد، تل‌آویو طی چهار سال گذشته شاهد ۴ رویداد انتخاباتی بوده است و انتظار می‌رود دور پنجم آن نیز در پایان سال جاری برگزار شود؛ امری که نشانه‌ای از وجود یک «بحران سیاسی داخلی» است.

این بحران‌ها بر سر انتخاب نخست‌وزیر در شرایطی رو به افزایش است که نظام حکومتی رژیم صهیونیستی از بدو تأسیس تاکنون، نظامی پارلمانی بوده و رئیس کابینه در این سیستم، عملاً اختیارات مهمی ندارد.

حالا و با انحلال مجدد کنست در سرزمین‌های اشغالی، یائیر لاپید، نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی جایگزین نفتالی بِنِت شد تا امور کابینه را تا برگزاری انتخابات زودهنگام در چهار ماه آینده پیش ببرد. انتخابات آینده تل‌آویو، پنجمین دوره در کمتر از چهار سال گذشته خواهد بود.

اخیراً اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به انحلال مجدد پارلمان، گفته بود: ما در آستانه انتخابات جدیدی هستیم؛ پنجمین انتخابات طی مدتی بسیار کوتاه و این امر برای اسرائیل بسیار ناسالم و مُضر است.


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی