شناسه خبر : 100174
تاریخ انتشار : 1401/04/15 20:22
تولیدکنندگان صنعت قیر رغبتی به توسعه فعالیت خود ندارند

دبیر انجمن قیر ایران:

تولیدکنندگان صنعت قیر رغبتی به توسعه فعالیت خود ندارند

دبیر انجمن قیر ایران در نخستین همایش صنعت قیر که امروز چهارشنبه 15 تیرماه در سالن همایش‌های بین‌المللی صداو سیما برگزار شد با بر شمردن مشکلات این صنعت در کشور گفت: عمده‌ترین دلیل شکل‌گیری وضعیت فعلی عدم توجه نهادهای سیاست‌گذار و فقدان هماهنگی میان بخش‌ خصوصی و دولتی است.

نورنیوز ـ گروه اقتصاد: دبیر انجمن قیر ایران با اشاره به سابقه تاریخی استفاده از قیر در ایران خاطر نشان کرد: سالانه ۱۲۵ میلیون تن قیر در جهان تولید می‌شود و ایران با ظرفیتی حدود ۶ میلیون تن تولید قیر، ۸ درصد از بازار جهانی را در اختیار دارد که در میان کشورهای تولید کننده از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

مهرداد همتی در خصوص چشم انداز صنعت قیر در جهان گفت: براوردهای انجام شده نشان می دهد که  طی دو سال آینده تقاضای جهانی قیر از حدود ۱۲۵ میلیون تن نیز فراتر برود و کشورهای مختلف برای این ظرفیت بالقوه، برنامه‌ریزی‌ کرده‌اند اما ایران تاکنون واکنش در خور توجهی به تغییرات آتی بازار  نشان نداده است.

این فعال صنعت قیر افزود: بنابر دلایلی تولیدکنندگان قیر ایران رغبت چندانی به توسعه فعالیت‌های خود ندارند؛ عمده‌ترین دلیل این وضعیت عدم توجه نهادهای سیاست‌گذار و فقدان هماهنگی میان بخش‌های خصوصی و دولتی است.

همتی در خصوص چرایی شکل‌گیری انجمن قیر ایران تصریح کرد: وجود و استمرار یافتن این چالش‌ها موجب شد فعالین این حوزه تشکلی حرفه‌ای به نام «انجمن قیر ایران» ایران تاسیس کنند تا به عنوان نهادی صنفی بتواند با افزایش انسجام دررسیاستگذاری،هماهنگی و اقدامات اجرایی،بهره وری را در این صنعت بالا ببرد.

او درباره برگزاری نخستین همایش قیر ایران گفت: این همایش به‌منظور بررسی و یافتن راههای عملی برای پیشرفت صنعت قیر برنامه ریزی شده و معتقدیم همایش‌هایی از این دست می‌تواند زمینه‌ساز یافتن مسیرهای میان‌بر برای ایجاد جهش در صنعت قیر باشد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی