شناسه خبر : 100129
تاریخ انتشار : 1401/04/15 11:28
دبیرکل اوپک درگذشت

دبیرکل اوپک درگذشت

محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل نیجریه‌ای اوپک در سن 63 سالگی درگذشت.

نورنیوز -گروه اقتصاد: مله کیاری، مدیرعامل شرکت ملی نفت نیجریه روز چهارشنبه خبر درگذشت دبیرکل اوپک را اعلام کرد و گفت: ما محمد سانوسی بارکیندو عزیزمان را از دست دادیم.

او افزود: مرگ بارکیندو حدود ساعت ۱۱ بعدازظهر روز سه شنبه اتفاق افتاده است. درگذشت بارکیندو ضایعه بزرگی برای خانواده‌اش، شرکت ملی نفت نیجریه، کشور نیجریه، اوپک و جامعه انرژی جهانی بود.

محمد بارکیندو در یک کنفرانس انرژی که روز سه‌شنبه در پایتخت نیجریه برگزار شده بود، اظهار کرده بود: ما اگر تولید جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا اجازه پیدا می‌کرد به بازار برگردد، می توانستیم منابع را آزاد کرده و ظرفیت تولید را تحکیم کنیم.

بارکیندو سابقه طولانی در اوپک داشت و از سال ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۰ یکی از اعضای نمایندگی نیجریه در این سازمان بوده است و سمت‌های متعددی در شرکت ملی نفت نیجریه داشته و از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ ریاست این شرکت را برعهده داشت. او سمت دبیرکلی اوپک را در شرایطی برعهده داشت که این گروه اتحاد با روسیه و تولیدکنندگان دیگر را برای به چالش کشیدن رقبایش در صنعت نفت شیل آمریکا تحکیم کرد.

دوره فعالیت محمد سانوسی بارکیندوی به عنوان دبیرکل اوپک قرار بود اوت ۲۰۲۲ (مردادماه ۱۴۰۱) به پایان برسد. او اواسط سال ۲۰۱۶ این سمت را به‌عهده گرفت و در سال ۲۰۱۹ برای یک دوره سه ساله دیگر انتخاب شد.

در نشست ویژه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که دی ماه سال گذشته برگزار شد، هیثم الغیص، نماینده پیشین کویت در هیئت عامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به‌عنوان بیست و چهارمین دبیرکل این سازمان و جانشین بارکیندو انتخاب شد.


رویترز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی