شناسه خبر : 100128
تاریخ انتشار : 1401/04/15 11:21
همه‌گیری خشونت‌‎های مسلحانه در آمریکا

وزیر امنیت داخلی آمریکا مطرح کرد؛

همه‌گیری خشونت‌‎های مسلحانه در آمریکا

وزیر امنیت داخلی ایالات متحده از تعبیر «همه‌گیری» برای گسترش خشونت‌های مسلحانه در سراسر آمریکا استفاده کرد و خواستار مشارکت همگانی برای پیشگیری از این بحران شد.

نورنیوز -گروه بین‌الملل: الخاندرو مایورکاس طی بیانیه‌ای که توسط پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت امنیت داخلی آمریکا منتشر شده است، با تاکید بر اینکه این وزارت خانه تلاش‌ها برای جلوگیری از خشونت در آمریکا را دوبرابر خواهد کرد،خواستار مشارکت همگانی برای پیشگیری از همه‌گیری خشونت مسلحانه شد.

این مقام ارشد امنیتی آمریکا گفت: مقام‌های پلیس فدرال پیش از برگزاری مراسم سالروز استقلال آمریکا درباره متشنج بودن فضای اجتماعی ناشی از گسترش افراط‌گرایی و تغییرات اقتصادی-اجتماعی هشدار داده بودند.

مراسم چهارم جولای، روز استقلال آمریکا هم از خشونت‌های مسلحانه و تیراندازی‌های مرگبار در امان نماند و یک جوان ۲۲ساله آمریکایی، شرکت‌کنندگان در این مراسم، در منطقه هایلندپارک واقع در حومه شهر شیکاگو در ایالت ایلینویز را به گلوله بست که منجر به کشته‌شدن حداقل ۶ نفر کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر شد.

بر اساس اعلام آرشیو خشونت مسلحانه، در یک سال گذشته، تیراندازی‌های جمعی در آمریکا بیش از ۱۹ هزار کشته و ۳۷ هزار مجروح به جای گذاشته است.

همچنین در ۵ سال گذشته بیش از ۹۵ هزار نفر در آمریکا جان خود را در تیراندازی‌ها از دست داده و ۱۸۶ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی