شناسه خبر : 100089
تاریخ انتشار : 1401/04/14 14:05
قطر آماده میزبانی یک جام جهانی "شگفت انگیز"

قطر آماده میزبانی یک جام جهانی "شگفت انگیز"

مسئولان قطری از تکمیل تمامی پروژه‌های جام جهانی در این هفته خبر دادند.

نورنیوز-گروه فرهنگ: مسئول آماده سازی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از  تکمیل تمامی ورزشگاه‌ها و مکان‌های مورد نیاز برای جام جهانی ۲۰۲۲ خبر داد. ناصر الخاطر با اشاره به ساخت و سازهای فراوان در شهر قول داد که تمامی ورزشگاه‌های موجود و مکان‌های مورد نیاز برای میزبانی جام جهانی در این هفته تکمیل شود.

کمتر از ۱۴۰ روز تا افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باقی مانده است، خاطر متعهد شد که تمام شرایط برای میزبانی عالی در جام جهانی ۲۰۲۲ ایجاد شود. در همین راستال جیانی اینفانتتینو رئیس فیفا قرار است در سمیناری با حضور نمایندگان تیم‌های حاضر در جام جهانی درباره مسائل عملیاتی این دوره از رقابت‌ها به صحبت بپردازد. نمایندگان تیم‌های حاضر در این دوره از رقابت‌ها همچنین این فرصت را دارند که از آماده‌سازی استادیوم‌ها و بازدید از هتل‌ها و زمین‌های تمرین پیش از بازی افتتاحیه مسابقات در ۲۱ نوامبر بازدید کنند. تعدادی از تیم‌های جام جهانی همچنین زمان و مکان اردوی آمادگی خود را برای جام جهانی اعلام کرده‌اند.

فیفا همچنین در این سمینار قرار است درباره فناوری نیمه خودکار آفساید در جام جهانی نیز توضیح دهد. این امر به منظور اتخاذ "تصمیم گیری دقیق" و کوتاه کردن مدت زمان تست‌های آفساید است. با فناوری آفساید نیمه اتوماتیک، فیفا می‌خواهد تصمیمات داوران ویدیویی را سریع‌تر و قابل اعتمادتر کند. همانطور که اتحادیه جهانی فوتبال فیفا روز جمعه اعلام کرد، این سیستم در ۶۴ بازی تورنمنت در قطر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.  فناوری اندازه گیری جدید برای تصمیمات آفساید آخرین بار در جام ملت‌های عرب و جام باشگاه های جهان در ماه فوریه آزمایش شد. یک سیگنال ۵۰۰ هرتز در توپ و دوازده دوربین حرکات بازیکنان را ضبط می‌کند. داده‌ها توسط یک داور ویدئویی بررسی می‌شود و بلافاصله به داور در زمین ارسال می‌شود. بررسی آفساید حدود ۷۰ ثانیه طول می‌کشد که با سیستم جدید می‌توان آن را به حدود ۲۵ ثانیه کاهش داد. هواداران حاضر در ورزشگاه نیز از طریق اسکوربورد از تصمیمات مطلع شوند.

جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال در تاریخ ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان ۱۴۰۱) آغاز و در تاریخ ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر ۱۴۰۱) به پایان خواهد رسید. بازی‌ها قرار است در  ۸ ورزشگاه برگزار شود.


ایسنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی