شناسه خبر : 98332
تاریخ انتشار : 1401/03/29 17:24
انگلیسی‌ها قربانی مواجهه سیاسی با کرونا

نورنیوز بررسی کرد؛

انگلیسی‌ها قربانی مواجهه سیاسی با کرونا

دولت انگلیس که عجولانه و با رویکردی کاملا سیاسی و علی رغم مخالفت کادر پزشکی این کشور جشن پایان کرونا را برگزار کرده بود، اکنون و پس از برگزاری مراسم هفتادمین سال سلطنت الیزابت دوم با با موج جدیدی از بیماری کرونا روبرو شده است.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: طی روزهای اخیر آمارهای رسمی از افزایش مبتلایان کرونا در انگلیس خبر می‌دهد. تخمین زده می‌شود که یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به این بیماری مبتلا شده باشند که افزایشی ۴۳ درصدی را نشان می‌دهد.

در این باره مرکز ملی آمار انگلیس اعلام کرده که شمار مبتلایان به کووید ۱۹ پس از برگزاری مراسم جشن هفتادمین سال تاجگذاری ملکه انگلیس افزایش یافته است .

این مراسم که ۳۱ میلیون پوند هزینه داشته و ملکه انگلیس هم بدلیل بیماری در آن شرکت نکرد، بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تدابیر بهداشتی ویژه اجرا شد.

به گزارش مرکز ملی آمار انگلیس، این آمار بیش‌ترین افزایش در مدت یک هفته از دسامبر سال گذشته است که سویه جهش یافته اومیکرون (Omicron) در این کشور شایع شد.

داده‌های آماری در این کشور نشان می‌دهد که مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به کرونا برای شش هفته متوالی رو به افزایش بوده است. این نظر از سوی بسیاری مطرح می‌شود که دولتمردان انگلیس بدون توجه به خطرهایی که سلامت مردم را تهدید می کند، جشن‌های هفتادمین سالگرد تاج گذاری ملکه الیزابت دوم را برگزار کرده‌اند.

در کنار ناکامی دولت جانسون در زمینه اجرای برنامه واکسیناسیون سراسری برای افزایش ایمنی در جامعه،نکته بسیار مهم در خصوص افزایش شمار بیماران مبتلا به کووید در انگلیس این است که دولت این کشور از ابتدا و با اتخاذ رویکردی عجولانه  و علی رغم مخالفت کادر پزشکی این کشور جشن پایان کرونا را برگزار کرد و سلامت مردم را دستخوش تصمیمات سیاسی نمود.

در حالی که متخصصین پزشکی در این کشور بارها با تکیه بر رصد مستمر وضعیت بیماری از افزایش قریب الوقوع آن خبر داده بودند،دولت جانسون بدون توجه به این هشدارها وصعیت فوق العاده در کشور را لغو کرد. یک گزارش تخصصی که از سوی گروه علمی «اسپای-ام» منتشر شد هشدار داده بود که دست کم پنج سال دیگر طول خواهد کشید تا بحران کووید در انگلیس به وضعیت همه‌گیری بومی پیش‌بینی‌پذیر برسد.

اکنون و پس از برگزاری مراسم هفتادمین سال سلطنت الیزابت دوم، کشوری که تا کنون چندین بار اعلام کرده است از بحران کرونا عبور نموده و حتی جشن پایان کرونا را نیز برگزار کرد، بار دیگر درگیر این بیماری و افزایش شدید شمار مبتلایان به آن شده است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی