شناسه خبر : 98126
تاریخ انتشار : 1401/03/24 13:22
ارتش اسرائیل: در هر جنگ آینده، روزانه هزاران موشک بر سر ما فرو می ریزد

ارتش اسرائیل: در هر جنگ آینده، روزانه هزاران موشک بر سر ما فرو می ریزد

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «در هر جنگی که در آینده صورت بگیرد، روزانه هزاران موشک بر سر اسرائیل فرو می‌ریزد و خسارت جانی و مالی زیادی به افراد وارد خواهد شد و این کار آسانی نخواهد بود».

نورنیوزـگروه بین‌الملل: «آویو کوخاوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی که پیشتر لبنان را تهدید نظامی کرده بود، دیروز دوشنبه در سخنانی در «نخستین کنفرانس آمادگی جبهه داخلی اسرائیل» رسما اعتراف کرد که «با وقوع جنگ احتمالی آینده، هزاران موشک در روز بر سر اسرائیل فرو می‌ریزد».

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی گفت: «ما باید صادقانه از سختی‌های جبهه داخلی در جنگ بعدی با حزب الله سخن بگوییم. موشک‌های زیادی در اینجا (در اسرائیل) سقوط خواهد کرد و به اموال و جان انسان‌ها آسیب می‌رسد و باید این انتظار را داشت».

وی تصریح کرد: «ما باید انتظار این را داشته باشم که در صورت وقوع جنگ آینده با حزب الله، روزانه خیلی بیشتر از ۳۰۰ موشک روی اسرائیل فرو بیاید و مدت زمان چنین جنگی طولانی خواهد بود».

این در حالی است که کوخاوی چند روز پیش همزمان با بالا گرفتن اختلافات بین اسرائیل و لبنان بر سر پرونده گازی، لبنان را تهدید کرده بود که «هزاران نقطه از جمله سامانه‌های موشکی لبنان را مشخص کردیم و در صورتی که جنگ رخ دهد، آنها را نابود خواهیم کرد».

تهدید این مقام نظامی رژیم صهیونیستی در شرایطی است که روز یکشنبه ( ۱۵ خرداد)  یک کشتی اسرائیلی برای استخراج گاز طبیعی مایع وارد میدان گازی «کاریش» در آبهای سرزمینی لبنان شد و از خط ۲۹ عبور کرد و در ۵ کیلومتری خط ۲۳ در منطقه مورد مناقشه با لبنان قرار گرفت.

ورود این کشتی اسرائیلی با هشدار شدید بیروت و مقامات بلندپایه لبنان مواجه شد و میشل عون رئیس‌جمهوری لبنان گفت که هرگونه تحرکات رژیم صهیونیستی در منطقه مورد مناقشه یک اقدام خصمانه است.

دفتر نخست وزیری لبنان هم در بیانیه‌ای هرگونه اکتشاف، حفاری یا استخراج توسط رژیم صهیونیستی در مناطق مورد مناقشه را یک اقدام تحریک آمیز و تجاوزکارانه عنوان کرد که صلح و امنیت بین المللی را به خطر می‌اندازد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی