شناسه خبر : 93368
تاریخ انتشار : 1401/01/22 14:50
صهیونیست‌های بحران‌زده و توهمات امنیتی آمریکایی

صهیونیست‌های بحران‌زده و توهمات امنیتی آمریکایی

تمرکز و پروپاگاندای ویژه بر روی دشمن خارجی از سوی محور تل‌آویو-واشینگتن در حالی است که امروز به اذعان بسیاری از اندیشکده‌ها و کارشناسان داخل رژیم صهیونیستی، بزرگترین تهدید برای این رژیم فروپاشی درونی و تزلزل در ساختار سیاسی و اجتماعی آن به دلیل حجم گسترده تبعیض، فساد و شکاف‌های طبقاتی است.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: گروهی از سناتورها در آمریکا از «جو بایدن» خواسته‌اند به ارتقای توان دفاعی رژیم صهیونیستی در برابر ایران کمک کند.

این سناتورها در نامه خود از رییس جمهوری آمریکا خواسته‌اند تا در ارسال هواپیماهای سوخت‌رسان، جت‌های جنگنده و هلیکوپترهای رزمی به اسرائیل عجله کند.

«تام کاتن، لیندزی گراهام، مارکو روبیو، ریک اسکات و تد کروز» از امضاکنندگان این نامه هستند و به طور خاص خواهان تحویل سریع‌تر جنگنده‌های اف-۳۵ و اف-۱۵، هواپیماهای سوخت‌رسان و هلیکوپترهای ترابری سیکورسکی سی اچ ۳۵ کی شده‌اند.

از سوی دیگر؛ «جالینا پورتر» از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا می‌گوید بایدن با رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح این کشور درباره نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هم نظر است. 
این سخنان در حالی مطرح شده که بسیاری آن را برگرفته از خواسته‌های رژیم صهیونیستی می‌دانند، چنانچه «نفتالی بنت» نخست‌وزیر صهیونیست‌ها بارها از بایدن خواسته‌تا سپاه را از لیست تروریستی خارج نسازد.

تمرکز و پروپاگاندای ویژه بر روی دشمن خارجی از سوی محور تل‌آویو-واشینگتن در حالی است که امروز به اذعان بسیاری از اندیشکده‌ها و کارشناسان داخل رژیم صهیونیستی، بزرگترین تهدید برای این رژیم فروپاشی درونی و تزلزل در ساختار سیاسی و اجتماعی آن به دلیل حجم گسترده تبعیض، فساد و شکاف‌های طبقاتی است.

از یک سو ساختار سیاسی این رژیم دیگر آن عقلانیت و انسجام گذشته را ندارد و عمر کابینه‌ها بعضا گاهی به چند ماه نیز نمی رسد چنانچه اکنون نیز کابینه بنت با استعفاء یک عضو آن در کنست عملا با بحران مواجه شده و هر لحظه احتمال سقوط آن وجود دارد.

از سوی دیگر؛ مخالفان بنت نیز بدون توجه به شرایط حساس این رژیم به جای همگرایی برای بقای آن عملا برای سرنگونی‌اش خیز برداشته‌اند که بیانگر جایگزین شدن منفعت فردی به جای توجه به مولفه‌ها و نیازهای فراجناحی است.

این وضعیت بحرانی در کنار نابسامانی‌ها و آشکارشدن ماهیت نژادپرستانه ساختارمند حاکم بر این رژیم عملا شکافی اجتماعی میان ساکنان اراضی اشغالی ایجاد کرده که در کنار تقابل‌ها و نزاع‌های درونی به راهپیمایی و اقدامات ضد ساختار حاکم نیز منجر شده است.

بر این اساس تقویت توان نظامی در عالی ترین سطوح نیز دیگر دردی از این رژیم دوا نخواهد کرد و این اقدامات صرفا یک رویکرد تشریاتی خودفریبی است که یا برای پنهان سازی حقایق بحرانی داخل این رژیم صورت می‌گیرد یا ناشی از جهالت و نادانی سران این رژیم و حامیان خارجی آنهاست که همچنان تقویت توان نظامی را عامل امنیت برای این رژیم عنوان می‌کنند.

نکته دیگر اینکه؛ حامیان آمریکایی صهیونیست‌ها بر این ادعایند که قرار دادن سپاه در لیست تروریستی برای حفاظت از امنیت رژیم صهیونیستی و تقویت توان نظامی این رژیم علیه تهدیدات ایران است. 
این ادعاها در حالی است که نگاهی به تحولات سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد تهدیدات امنیتی علیه رژیم صهیونیستی نه از خارج از اراضی اشغالی بلکه مقاومتی است که به درون عمق استراتژیک این رژیم رسیده است.

طی ۱۸ روز گذشته ۱۴ صهیونیست در پی ۴ عملیات در عمق فلسطین اشغالی کشته شده‌اند و در سایه افزایش عملیات‌های مقاومتی و سردرگمی سیستم امنیتی رژیم صهیونیستی، رعب و وحشت، فلسطین اشغالی را در بر گرفته است.

این عملیات‌ها که برگرفته از رویکرد فلسطینی‌ها به مقاومت است با هیچ اف 35 و سامانه موشکی گنبد آهین و یا 8.3 میلیارد دلار کمک نظامی سالیانه آمریکا به رژیم صهیونیستی و یا سازشکاری برخی کشورهای عربی قابل مهار نیست.

ملت فلسطین امروز مقاومت را به درون اراضی اشغالی رسانده و تک تک جوانان فلسطینی به انبار باروتی مبدل شده‌اند که می‌توانند امنیت این رژیم را فروپاشند چنانچه طی این روزها این مهم را رقم زده‌اند.

این رویکرد مقاومتی چنان بوده است که آویو کوخاوی رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی گفته است: در گذشته از سوار شدن اتوبوس می‌ترسیدیم و اکنون از راه رفتن در خیابان‌ها هراس داریم.
اعتراف به این حقیقت بزرگ نشان می‌دهد که سناتورها و دولتمردان آمریکایی همچنان در توهمات سوخته گذشته به سر می‌برند و بر این توهم هستند که با توان نظامی می‌توانند زوال رژیم صهیونیستی را به تعویق بیندازند.

به هر تقدیر نه کمک تسلیحاتی و نه قرار دادن سپاه و سایر ارکان مقاومت توان ایجاد امنیت برای رژیم صهیونیستی و حتی آمریکا را نخواهد داشت چرا که هم ملت فلسطین و هم ملت‌های منطقه در مسیر بیداری قرار گرفته‌اند که مبارزه با رژیم صهیونیستی و زیاده خواهی‌های بحران ساز آمریکا را تنها راه نجات فلسطین و منطقه می دانند و اراده مقاومت را تنها را تحقق این مهم قرار داده‌اند.


نورنیوز
اخبار مرتبط




نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی