شناسه خبر : 82889
تاریخ انتشار : 1400/09/21 11:05
انحصار آمریکایی تکنولوژی با همکاری سه کشور جدید

انحصار آمریکایی تکنولوژی با همکاری سه کشور جدید

کاخ سفید روز گذشته اعلام کرد استرالیا، دانمارک و نروژ نیز به کشورهایی می‌پیوندند که صادرات فناوری را به دولت‌های ناقض حقوق بشر محدود می کنند.

نورنیوزـگروه اقتصاد: کاخ سفید هفته گذشته اعلام کرد گروهی متشکل از چند کشور را تشکیل می‌دهد تا سوء استفاده از برخی فناوری‌های چند کاربردی را بررسی کنند که به نقض قوانین حقوق بشر منجر می‌شود. همچنین این گروه قادر است تضمین کند فناوری‌های حیاتی و نوظهور برای توسعه جوامع دموکراتیک و نه علیه آنها استفاده می‌شوند.

در همین راستا روز گذشته نام کشورهایی که در این زمینه همکاری می‌کنند مشخص شد. علاوه بر استرالیا، دانمارک و نروژ، کشورهای کانادا، فرانسه، هلند و انگلیس نیز از این اقدام آمریکا پشتیبانی و با این کشور همکاری می‌کنند.

در بیانیه مشترک این کشورها آمده است: تعهد می‌کنیم در سال آینده یک آئین نامه رفتاری داوطلبانه و غیر الزام آور کتبی برای کشورهای همفکر خود ارائه دهیم تا آنها از لحاظ سیاسی تضمین کنند با کمک ابزارهای کنترل صادرات از تکثیر نرم افزار و فناوری‌های مربوط به نقض حقوق بشر جلوگیری به عمل می‌آورند.

بیانیه اعلام شده بخشی از اجلاس برای دموکراسی است که جوبایدن رئیس جمهور آمریکا در ۹ و۱۰ دسامبر آن را برگزار کرد. هدف این اجلاس جلوگیری از نابودکردن حقوق بشر در جهان است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی