شناسه خبر : 75896
تاریخ انتشار : 1400/07/14 14:10
رئیس جدید بانک مرکزی کیست؟

رئیس جدید بانک مرکزی کیست؟

با پیشنهاد احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و رای اعتماد هیات وزیران، علی صالح آبادی رییس کل بانک مرکزی شد.

نورنیوز-گروه اقتصادی: با پیشنهاد احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و رای اعتماد هیات وزیران، علی صالح آبادی رییس کل بانک مرکزی شد.

وی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت مالی ازدانشگاه امام صادق و دکترای مدیریت مالی از دانشگاخ تهران است، و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق نیز هست. از جمله سوابق اجرایی او دبیر کلی سازمان کارگزاران بورس، ریاست سازمان بورس و مدیرعامل بانک توسعه صادرات می‌باشد.

وی اولین رئیس سازمان بورس و بنیانگذار این سازمان بود. صالح آبادی در سال 1385، حدودا یکسال بعـد از تصدی سمت دبیرکلی سازمان کارگزاران بورس اوراق بهادار تهران و براساس قانون بازار اوراق بهادار که در سال 84 تصویب شده بود، سازمان بورس و اوراق بهادار را به عنوان نهاد ناظر بازار سرمایه تأسیس کرد و خود، با تصویب شورای عالی بورس به مدت حدود 9 سال مسئولیت این سازمان مهم را برعهده داشت، از این منظر دوران مدیریت وی را میتوان طولانی ترین دوران مدیریت در بین روسـای سازمان بورس کشور دانست.

در آذر ماه سال 1393، با حکم علی طیب نیا، وزیر وقت امور اقتصادی و دارایی به سمت رئیس هیات مدیـره و مدیرعامل بانک توسعه صادرات، به عنوان یکی از مهمترین بانک های توسعـه ای کشور منصوب شـد و تا به امروز حدود 7 سال مسئولیت اداره این بانک را برعهده داشتـه است.

در دیگر سوابق اجرایی صالح‌آبادی مسئولیت‌هایی چون مدیر تالار منطقه‌ای بورس کرج و مسئول بررسی‌های سرمایه‌گذاری در شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، سازمان تأمین اجتماعی و ستاد اجرایی فرمان امام به چشم می‌خورد.

سوابق کلان صالح آبادی در حوزه‌های مدیریت سرمایه و بانکداری می‌توان  نقطه قوت او در ایفای نقش نظارتی در بانک مرکزی باشد. موضوعی که رئیس جمهور نیز به آن تاکید کرد.

 رئیس جمهور پس از انتخاب رئیس کل جدید بانک مرکزی با تأکید بر اینکه نقش بانک مرکزی درحفظ ارزش پول ملی و کنترل تورم بسیار اساسی است، گفت: بانک مرکزی باید به صورت جدی بر عملکرد بانک‌ها نظارت دقیق و نه نظارت توصیه‌ای داشته باشد.


اخبار مرتبط







نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی